söndag 24 maj 2009

Id fiske




= Efter tävlingen i går så blev det en kort powernap för att sedan sätta mej i bilen och dra ut på kanonfiske igen måste tillläggas efter gårdagens goda fångst i häslofällan.
Mäskade upp ca 26-27m ut "bara" 8 bollar som jag kastade dit ut sedan lade jag ut ett spö.
10 sek senare stod det och hoppade mot poden.
Minsta fisken för passet var krokade och den vägde strax under kilot. Sedan matade det på i rask takt och efter 3 fiskar hade jag fått ut bägge spöna och nu blev det verkligen svårt att hinna med.
Tog en kortare paus för att montera upp stolen och sedan körde jag hårt till dess att det var för mörkt att fiska utan pannlampa.
Antalet fångade har jag dålig koll på men alla utom den första var över 1.5kg.
I dag ska jag kosta på mej ett trippel pass och sedan gå på bio.
Har hört att det finns folk som gör sånt på söndagar men jag har aldrig riktigt förstått det. Måste helt enkelt provas.
Kör hårt!!
/Fredrik Samuelsson


2 kommentarer:

fs sa...

Oj det blev stor text men jag prioriterar fiske i dag framför redigerings arbete.

Anonym sa...

jesus vad du fiskar människa!!..helt rätt!!

 
Google