måndag 8 juni 2009

DM 1 & 2 Jämtland/Västernorrland

Örjan kom 2a på första passet och den enda som lyckades lura en bralle.


Leif var 3a med fem bättre abborrar. Colombianen som väger hade en tuff dag
3660g microfiskar räckte till seger dag 1








Första tävlingen bjöd på minst sagt på kasst väder. 4 varma och snöblandat hagel. I början av tävlingen trodde jag att det skulle bli megasurt. Nappade otroligt lite och efter 1a timmen hade jag ca 10 micro mörtar. Övriga deltagare fick nästan ingenting första timmen men med tilltagande regn och blåst lossnade fisket lite. Trots det så blev det den mest jämna tävlingen hittills i Hällesjö med bara 5 minuter kvar kunde fortfarande alla vinna. Nu föll det sej så att det bara var Örjan som plockade en bralle på ca 2kg och kom som sagt 2a på den.¨

Jag matade på med småmörtarna och lyckades vinna hade väl 10 småabborrar åxå men största fisken var nog en mört på 40g.

fortsätter med dag två när filmerna laddat upp det verkar ta ett tag om blogger jobbar på i sin vanliga takt....


Dag två alltså dagen efter torsken på Råsunda. Vi sov över i Sörbyggden och Söderberg röck ur radion direkt efter pipan sjöd sedan var det kväll...

Alla inklusive mej hade laddat för att kötta braxen och jag blev lottad på A1 vilket jag trodde skulle ge allt annat än en sista plats. Efter 5 minuter hade jag minst 15 småmörtar och konstaterade att det inte var någon brax inne på min plats men det var då det började... Olle på A6 och Urban på A7 matade i rask takt upp 4 braxar var och jag lade ner fisket efter mört.


kämpade med TAP och långspö och bm men inget hjälpte en micromört på vad jag än körde gav upp mentalt efter 1.5h och packade ihop efter 3 timmar. Olle mäktade med nästan 50 kg på 5m spö och söderberg hade runt 20 kg övriga hade några ströbraxar förutom A1-A3 vi fick bara skit!

/Fredrik Samuelsson


3 kommentarer:

FS sa...

blogger kanske är på bättre humör i kväll! då kommer filmerna upp

Anonym sa...

Smart och ha DM samma helg som det är SM :S på så viss kommer det ju alltid nytt folk till nästa års SM, eller ??

Anonym sa...

Precis så är det.

 
Google