fredag 24 april 2009

Tisjön igen fast ny start.

Dagen efter kvällen före och ett par aningar tung i huvudet och kropp.

Jag visste att det var fisk i starten men trodde mej ändå veta att det det var bättre fiske ca 8 km från starten. Lunkade iväg i maklig fart till en början men ökade efter en stund. Efter en halvtimme var jag ute vid ett par skär mitt på sjön och ingen annan började där så jag stannade till ett par minuter och såg då Jesper & Stormen susa söderut och jag tappade på dem men bestämde mej ändå för att inte förlora tävlingen där och då utan masade mej söderut.

När jag äntligen kom fram till det tänkta fiskestället vevade Stormen upp och löpte ytligare en km söderut. Chefen satt och häst drog i ett hål så jag började på andra sidan av en ö och fick ca 20 fisk i första hålet.

Det var tomt runt om men jag provade ett sund och där fick jag en 200 grammare direkt och 20 "fina" till. Dröm om min förvåning när Chefen plötsligt dyker upp och säger att det var tomt runt om hans hål. Jag fick ju förstås bara det hålet där och förstod att tävlingen var förlorad.

Jesper svepte förbi söder om mej för att haka på Stormen söderut men jag makade mej mot starten väl medveten om att de första 3km var fisktomma.

Ingen av de som gick långt söderut fick någon placering och när jag äntligen kom i land så viste jag att detta var plumpen.

Alla som satt i starten hade bra vikter Gren och Laxen var med i topen men ingen av dem vann dagens drabbning.

Väl hemma i stugan snickrade jag ihop lite käk och tog det väldigt lungt med måltidsdrycken.

Våra goda grannar från Norge var riktigt sega denna dag detta mycket beroende på att det druckits upp 4 flaskor mintu dagen innan.

Det var flera med oss som hade det tungt denna dag men jag har svårt att tro att någon svettades lika mycket som mej som igentligen bara prommenerade i 6 timmar.

Min underställs tröja vägde över 2.5kg och Stormen undrade om jag svettats ut tungmetaller också.

/Fredrik Samuelsson

Inga kommentarer:

 
Google