tisdag 18 maj 2010

Mer Krön Gös.

Stefan med en finfin 3,5 :a tagen på fredagen just efter att jag lämnat sällskapet och börjat vandringen mot Jönköping och RM 2010.
Den här fiskeresan gick inte helt smärtfritt kan jag avslöja. Ett tag avlöste fadäserna varandra:
  • Johan o David hade sin motor inlämnad för att den vägrade starta. Död mans grepp kände de inte till och den lilla plastbiten låg kvar i sin ask.
  • Johan o David glömde att fälla upp elmotorn och drog iväg i fullt rus och fick sedan åka runt och dragga efter den.
  • Figges o min motor har legat på fel sida och det har runnit in olja på fel ställe. Resultat: 2 timmars arbete.
  • Figge o jag håller på att kantra när vi kör iväg med ankaret kvar på botten.
  • Figge o jag glömmer håven i bilen 3 dagar i sträck.
  • Min beteshake fastnar i ett träd på vägen ut i kanalen första dagen. Innan vi får stopp på båten försvinner 50 meter spunnen lina ner i strömvirvlarna. Dvs allt jag hade på rullen.
  • En propeller fastnar i ett annat ankarsnöre.
  • En båt kör slut på bensin och har glömt elmotorn.

...fortsättning följer. /FA

Inga kommentarer:

 
Google