lördag 11 december 2010

Rödingsfiske på hemmaplan


Här går det undan! kolla hur delikat jag tar den nedre i svansen :)


Dagens största ca kilot.

22 rödingar senare ligger man i badet och tinar upp...



Dagen skulle vara för kall för abborrfiske enligt den Norska spåkulan men det var ganska så behagligt ute på rödings isen i dag. -10 och svag vind. Jag hittade ett hål som jag trodde på och blev sittande där hela dagen. Många andra verkade också tro på det omr. för så fort någon gick ifrån de hål som var närmast mitt kom det en ny gubbe med en ny blink :)
Fisket var som vanligt sjukt orättvist. Det var bara jag som fick bra eller ok med fisk Simpkungen och Hogge var klara 2or med 7 var. Men det är ofta så med röding får man fast fisken i ett hål så håller det i sig. De nappar inte hela tiden men de är där och väntar på ett nytt bete eller ett nytt ryck.

Det var iaf kul att komma ut på lite rödingspimpel som omväxling :)

/Fredrik Samuelsson

4 kommentarer:

M sa...

Vilka fina fötter du har.

Storm sa...

"Nedre svansen" ?

Har inte rödingen hos er fenor;)

Förlåt, drygt....

Hae't Gött !

FS sa...

ingen fara Stormen. Jag har en längre tid sagt svansen om stjärtfenan och kommer att fortsätta med det trots invändningar från Oraklet i Orsa.
Grattis till segern i dag...

Baddarn sa...

Va faan haru på huvvet Fredde!? ;)

 
Google