söndag 29 maj 2011

Metetävling och älven x2


I går var det en riktig heldag. Det har som alla säkert vet fiskats mycket men i bland har jag inget över 3 att rapportera så då blir det inget inlägg men i går skrällde jag till och klarade det ett par ggr. Först på Selångåråmetet med 3.8kg vilket jag inte tänkte ställa upp i först men sedan kom De la Mora och sa att han skulle vara med så de blev en lite fight mellan oss men efter en timme hade vi tröttnat på småfisken bägge två och fiskade bara av de resterande 2 timmarna med ca 100 myror i timmen. Tror att den tävlingen får det svårt i framtiden då staben snart är större än deltagarantalet men jag hoppas att det tar sig framöver även om jag tror att mitt trogna startande de 20 senaste åren kommer att få en hel del luckor de närmsta åren.

Nästa pass var mer intressant och resulterade även det i fisk över 3kg Caldare vobblern har verkligen visat sig från sin bästa sida Jag såg även en utter!!! det var säkert 15 år sedan jag senast såg en i västernorrland!!!. 3e passet för dagen blev det öring högt uppe i systemet och det regnade kraftigt stundtals men jag kämpade på i regn och rusk. Lyssnade klart på matchen och drog sedan hem med 4 örings kontakter ingen var över 3kg men det är ju alltid kul att vara ute. Nu ska jag vädra Caldaren igen får vi se vad det blir för resultat.

Fiska på

/Fredrik Samuelsson

3 kommentarer:

FS sa...

Uttern är på bilden men jag kan förstå om det finns folk som är lite osäkra :) Lite som ett ufo det är alltid suddiga bilder. Jag får tillbaka telefonen till veckan från lagning och då blir det carl zeiss bilder!!!

Pontus sa...

Vad går det för vatten nu? Är sugen på att flugfiska lite harr men känns ovärt om det fortf går relativt mkt?

:)

FS sa...

harrfisket är bäst i augusti tycker jag men visst borde det nappa harr snart.

 
Google