söndag 25 november 2007

Bensjön - 12 kg på 2 timmar



Kämpade på bra i dag! var på en sjö som heter Bensjön ligger på gränsen mellan Jämtland och Västernorrland. Ovanligt bra fiske är det där.


Jag letade fisk på djupare vatten. Kl 12.00 hittade jag äntligen fisken på 7m Fiskade mej därifrån mot ännu djupare. Fick ca 12kg på 2 timmar nappade brutalt i nästan alla hål. fisken låg mellan 25-50 gram. Trïst nog hade jag inte laddat kameran så jag filmade med mobilen. Har aldrig överfört bilder från den till datorn, så filmen råkade bli vriden ett kvarts varv. Luta huvudet mot vänster axel så funkar det bättre :-)


I morgon ska jag äntligen fixa till knät.


/Fredrik Samuelsson

2 kommentarer:

Anonym sa...

HEJSAN!!!!
kul o se att pimpelfisket kommit igång.här nere i söder få vi nog vänta en månad till inmnan vi kommer ut på is.kul med rapporter från sm vattnen,kör gärna en rapport från lagvattnet.nyfiken vilket fiske som väntar. hälsn.pimpeltoken.

Anonym sa...

jag ska fiska på lagvattnet helgen innan jul om isen ligger och då får du veta hur det gick och var jag fiskade.

 
Google