onsdag 13 augusti 2008

Resultat KM i RÖDVITT
















Som sagt så slöt alla deltagare upp på Oleary´s bar strax efter 16.00 även om samlingen inte var fören 16.40 men alla utom Berga var rätt så törstiga efter en tuff dag så det blev ett par innan start. Jag gick ut lugnt på tävlingenknöt om knutar och viktade till flötet.
Alla startade på samma ställe typ 5m från samlingen så när jag började så hade alla fått varsin. Jag fick på en mört i 100g klassen men den lossnade på båtbryggan och sprattlade i.
Jangler och Berga drog sig ut mot småbåtarna och jag valde att fiska lite grundare ca 30cm från botten på 2m djup och lyckades lura 5-6 abborrar där gick sedan 50m norrut och fick väl 4 små mörtar. när jag kom tillbaka till starten hade de andra gått därifrån och jag fick fiska ostört i 15min och där lade jag grunden för segern. fick nästan ett kilo på den kvarten och det skulle visa sig räcka långt..
Resultat:
Fredrik Samuelsson 3110g
Anders Bergman 1390g
Ola Sundström 1310g
Andreas Bergström 990g

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till ännu en guldmedalj!
Typiskt att Storm fick rätt angåendet drickat;-)

Anonym sa...

Jangler, vi måste snacka:-)

 
Google