måndag 15 september 2008

B-fjärden på sommaren

Jag och Bergman trotsade vardagen och begav oss till B-fjärden för att pimpla abborre.

Fisket var ännu bättre en väntat. Vi ankrade inte båten utan drev långa sträckor ute på 8-9m djup och det var fisk nästan över allt och i olika vattenlager.

På filmen står fisken ganska nära botten men det blir ju lite djupare efter hand som vi driver och man ska ha i åtanke att vi säkert driftade 50-100m medans detta filmades.

Jag gissar på att stimmet var 200m x 700m stort!!!!!!

Vi sparade ca 20kg fisk som nu är rökt och väntar på att ätas upp men jag fick säkert över 40 kg på 4 timmar och med en större krok så hade det säkert blivit ännu mer.

Vimpirken och Urbankroken vilken kombob!

/Fredrik Samuelsson

13 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, det är bland det jävligaste jag har sett!!
Nog för att jag visste att abborren samlar ihop sig på hösten men här är det nästan lite läskigt...Aquarius!

Anonym sa...

Ja det var grymt att se! ska ut imorn å båtpimpla, var ute i lördags och fick lite.. Tappade en riktig "stramare" strax under båten tänkte ta revansche imorn!

/Tord

Anonym sa...

Läckert !

Anonym sa...

är inte det där lilla spöt med rulle som ni körde i vintras att föredra i båten? vilket fantastiskt fiske!

Anonym sa...

Fiskade du på B-fjärden Tord?
Trist med tappade "stramare" eller grisar som jag brukar säga.
Det blir nog ett pass till i helgen men det är inte säkert.

Anonym sa...

Jo Lars det kan vara så, men jag hade bara ett ädelfiske spö med mig.
Ska bli bättring till helgen om jag kommer ut.
Ska försöka filma lite teknik med då..

Anonym sa...

Nej Fredrik har aldrig varit så lång norröver å pimplat, och jag har inte varit på SM...
Men det var grymt å se va dom drog borrar från båt!

Anonym sa...

Det finns ett liknande vatten lite norr om S-vall som är ännu bättre på vintern men mycket mindre och svårt att hålla någon tävling av storlek på vintern. Där har jag varit ute flera ggr på sommaren och försökt att dra fisk men det har aldrig gått bra.
Helt säker är jag dock på att det finns sjöar och havsvikar som säkert är nästan lika bra som B-fjärden runt om i Swe.

Laddar nu för en riktig tränings helg på borrarna med lååånga filmer och även lite tips & trix.

Anonym sa...

jättebra

Anonym sa...

hur kan du göra för att sortera ut så du bara får 300 g och bättre? hitta vart gränsen går för hur stort bete som fisken accepterar?
testa torskpirk vettja:-)
ser redan fram emot resultatet av helgen! kör hårt.

Anonym sa...

Jag hade redan lurat på att kolla var gränsen går för att få fisk storleksmässigt.
Torskpirken följer garanterat med till helgen och även lite andra grejor.
Ska försöka sortera ut matfisken med olika metoder men vi får vänta till helgen...

Anonym sa...

Den där b-fjärden måste vara "nedlusad" med abborre!? ja visa lite teknik Fredrik för oss som inte är lika jäkliga på att dra abborre!
Jag önskar skitfiske!

Mvh Tord

Anonym sa...

stormigt

 
Google