tisdag 28 oktober 2008

Stor hjälp i valet av pirk kommer.



Jag har såklart koll på hur mina pirkar beter sig när de kommer under ytan, men det är inte alls så lätt att sätta ord på en rörelse. Dessutom har vi ju olika uppfattning vad som är optimalt. Det är en jäkla massa faktorer som spelar in i valet av bete. Det kan vara olika förutsättningar varje gång man ger sig ut. Tid på säsongen, hög/lågtryck, snö på isen mm mm.


För att göra rätt val på utrustningen är det en förutsättning att man har koll på hur det man skickar ner uppför sig. Jag är säker på att man kliver upp ett trappsteg i resultat om man har lägger lite energi på det här.


Av den anledningen ska de pirkar som vimpirken.com marknadsför filmas i ett jätteakvarium och filmklippen ska hamna här på bloggen samt länkas till från webshopen. Detta hoppas jag blir till stor hjälp när man ska hitta just den rörelse på pirk som man är ute efter.


Här på filmen är jag på bryggan igen. Det känns som jag lägger en hel del tid här men frisk luft är kanon:-)


/FA

10 kommentarer:

Anonym sa...

fullt snöfall i skrivandets stund i S-vall

Anonym sa...

Japp ! I Orsa är det också vitt.

Bra ide' med filmer !

Hae't Gött !

Anonym sa...

Superkallt i dag.
-3 fortfarande mitt på dagen och 1 cm snö.

Anonym sa...

Det är VARGAVINTERN som ger sig till känna!

Anonym sa...

Jo det är väl det som är på G men det blir ingen pimpel i helgen.
Minns förra årets första tur när jag brakade igenom upp till midjan och det känns lite onödigt.
Det blir havsörings fiske ist.
Förbredelser i kväll efter hockeyn.
/Hejja TIK

Anonym sa...

Nu får heja utav f-n, för nu har jag lirat på Timrå :-)
Kommer förresten ihåg när jag, Lars-Åke och Håkan D åkte upp till Dalarna i Oktober och hade rekordtidig pimpelpremiär! Tror att det var tävlingar t o m.
Vilka tider det var!

Anonym sa...

Nu blir det topp,kuldegrader på vei i løpet av helgen(-10) og matchman i mete nu i helgen och kansje pimpelpremier om en 12-14 dagers tid.Kan det bli bedre hen 14 dager mellom sesongene???Dette er helt perfekt.

Anonym sa...

hoppas ni hinner meta färdigt innan det slår till med -10...
Kan bli lite småkyligt annars.
Gasol under mäskbaljan kanske:-)

Anonym sa...

Blir nok ikke -10 i Jönköping tror jag,så vi får sikkert metet ferdig.Men lenger nord i Sverige och Norge kan det faktisk bli opp mot -12 i helgen.Så det blir och komma hjem og kaste meteutrustningen på bakrommet och finne fram vimpirken igjen.Helt topp.

Anonym sa...

Rapport från JKP i dag är att det kräksnöar.

 
Google