onsdag 18 augusti 2010

Lugnet före...

Hejsan hoppsan, va länge sedan jag ritade här men jag grejar o grejar o grejar...

Har haft lite semester i år också med fin avslutning på Öland. Bilden är från Homrevet, uppe på norra delen av ön. Fint värre där...

Jobbar intensivt med produkter nu samt skolar in ungarna på nytt dagis. Förbereder även för en flytt till nytt boende. Oj, just det, jag är på mitt ordinarie jobb också 8 timmar/dag. Lätt att glömma det:-)

Fiskat en hel del i sommar faktiskt. Lite mer än vanligt utan is. Inget exotiskt utan mest borrar men lite Gös också. Jag har börjat kartlägga varenda grund och sten i Helgasjön och det finns en del att beta av kan jag lova. Det är grymt bra Abborrefiske på sina ställen! Med rätt grejer är det nästan bara att åka och hämta matfisk. Även Juttern i Vimmerby har varit snuskigt bra i år. Mossjön däremot, en besvikelse. Den verkar känslig för vattentemperaturen. För varmt i vattnet i år i juli och fisken var sur eller tom rutten redan under ytan.

Har jobbat med ett drag som jag tycker är nummer 1 på Abborre under sommaren. Fixat en egen design med en färgkomb. som inte finns på marknaden innan. Den är så jä...vill inte överdriva nu men jag får mer Abborre, Gös, Gädda från båt än någonsin tidigare.
Ska slita med filmkamera nästa tur:-).

Nu njuter vi av resterande sommar! /FA

Inga kommentarer:

 
Google