lördag 21 maj 2011

Magisk natt på Zon 2

85
75
74
71

Från en magisk natt på zon 2 med Loben fredagen den 20 maj 2011.
Jag lyckades med bedriften att landa 5 fiskar över 3kg vilket får ses som ett rekord i sig för min del de senaste 7 åren iaf. Den största fisken är ett riktigt praktexemplar och en fisk jag suktat efter i många år. Den mäter 85 cm och är min längsta någonsin i B-forsen och näst längsta totalt då jag har en på 88cm från Sollefteå för 10 år sedan och den vägdes till 8950g. Denna fisk hade långt ifrån samma kondition och har inte vägts för den simmar fortfarande där ute och väntar på att återfångas (jag har återfångat 2 besor tidigare i år) så håll hoppet uppe, de finns där! Vikten på fisken är mindre viktig men den väger garanterat över 6 kg mer än så behövs det inte spekuleras i.

Nu satsar vi på nyfisken!!!
/Fredrik Samuelsson

3 kommentarer:

Olof sa...

Jävlar! Fina fiskar där!

Pontus sa...

Grattis!

Anonym sa...

Grattis till BONANZA fiske...

Satan i gatan 5 över 3 kg...Otroligt vad det är fisk på Zon 2.

//Stefan

 
Google