fredag 5 juni 2009

Monstret i Östersjön!

En 4 kilos Gädda blev ett lätt byte för monstret på hela 26.5 kg!!

Tyvärr för Joacim så var den aldrig krokad så nån registrering blir det väl inte men den var tillräckligt envis att hålla fast vid sitt byte att den kunde landas innan den fick gå tillbaka...
Den översta bilden håller jag för att vara en av de coolaste sportfiskebilderna i år. Platsar i Jurassic Park .

Efter en del reaktioner: Ta det med en nypa salt:-)

I morgon kör jag ett nytt försök i Bergundasjön efter Gös. Hoppas på mer aktivitet.

Fredric Ankarberg



7 kommentarer:

FS sa...

VILKET AS!

Anonym sa...

Ännu en som gått på vandringsägnen och skrönan... De där bilderna har valsat runt på nätet och i mail i flera år. Bilderna hör inte ens ihop... Suck

Anonym sa...

Den stora gäddan är från Holland

Anonym sa...

19,1 kilo vägde gäddan. Är tagen i Holland. Den andra gäddan som har en mindre i käften har inget med den första gäddan att göra. Den bilden var en utav flera som var med i en bildserie i Norrköpings Tidningar för några år sedan!

http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?t=49150&highlight=holland+g%E4dda

Pep sa...

Ännu en "råtta i pizzan". Skröna och vandringssägen.

Anonym sa...

Trams och lögn.

FA sa...

Men det blev lite fart på bloggen iaf!
Jag har själv inte sett bilderna tidigare så jag kan erkänna att jag trillade dit på "skrönan".
Det var alltså inte planlagt att skoja till det med er läsare!
Men lite kul var det.

 
Google