måndag 1 mars 2010

DM

FOTO: Emil Sjöberg.

Då var det klart.
Cfc hade ett riktigt bra DM i år. 3 guld och ett brons blev resultatet.
Bergman som gjorde säsongspremiär var helt överlägsen och vann förstås sen klassen och var starkt bidragande till att vi vann laget.
Jag höll inte riktigt måttet och missade målvikten med ett par hg och därmed missade jag en plats i individuella med ungefär lika mycket. (Berga sammanställer en resultatlista under dagen)
Emil Formligen slaktade i Jun klassen med en fin påse på 3.1kg tror tvåan hade nått på 2hg.
Maria kom 3a i damklassen.
De som kvalade i herrklassen var inga överraskningar direkt utan:
Bergman
Öhrling
Baddarn
Dicken

Jag reserverar mej för fel skrivingar innan jag fått listan men den publiceras här snart.
Grattis Bergman till segern i både ind och lag och jag ska även passa på att tacka för att jag får åka på mälaren iaf på söndagen nästa år.

Vi ses där.
/Fredrik Samuelsson

4 kommentarer:

Jangler sa...

Nice work grabbar och dam, hoppas jag kan vara med nästa gång ett Dm går av stapeln...här smälter nämligen isen.
http://motour2007.bloggagratis.se/

mankan sa...

Bra jobbat.

Hur fasen är stöpläget på Bfjärden.
Är det värre än förra året eller ? Funderar nästan på att stanna hemma för att slippa uppleva en deja vu som förra året.

FS sa...

Det är inget stöp alls på Alnösundet.
Tror inte att det är stöp på B-fjärden. Det ska dock kollas närmare i veckan.
Kan vara så att det just nu är Sveriges bästa före på B-fjärden.
Kommer mer info snart.

Emil_sj sa...

Resultatlistor från Dm Västernorrland 2010 är inlagda på min blogg nu. www.fiskejakt.blogspot.com

 
Google