måndag 26 april 2010

A-FISKET

Tången nappade.
Tången biter även på jigg

Gunilla fick en liten tångruska


Första fisken tog på botten på 4-5m djup



Plaskade en gång
Segraren.





Spenningen på topp vid första nappet






Ölburk på jigg



Satte mycket bra fisken på spel denna helg bara för att göra ett försök på den åtråvärda pokalen i A-FISKET Ett samarbete mellan Berras och Arbetarbladet i gävle.
Kort om tävlingen:
Kvalificerar sig till finalen gör man genom att få den största fisken i 8 olika arter.
Jag vann min plats på vimma som landades 2a maj i fjol i Testeboån.
Sälen cup blev det inget av med då det för det första inte var någon cup och detta 4 dagars evenemang krockade. Bestämde mej sista anmälningsdagen för att deltaga i finalen och tänkte då att om jag ändå åkt så långt för att fiska på ett sönderfiskat område så sak jag göra allt för att vinna.
Resan började på torsdag förmiddag och jag slöt upp med de övriga deltagarna på Berras i Gävle. Snöade hela vägen från Gävle till Grisslehamn men stämningen var ändå på topp.
Väl på plats i restaurangen på båten så blev det uppsluppna samtal över ett par bira.
Fredag:
Träningsdag jag och Tony Söderblom som kvalat på en abborre fiskade från samma båt hela dagen. Han hade varit med i tävlingen en gång förut så han visste lite om förutsättningarna och att fisket troligen var ganska så undermåligt. Så rätt han hade! Det snöade ordentligt en bra bit in på förmiddagen och vattentempen i vikarna var 3.3 grader men efter lunch så kom solen fram och värmde trots att det var ganska kallt i luften.



/Fredrik Samuelsson






Inga kommentarer:

 
Google