onsdag 1 juli 2009

Landskamp på Horrmund







Senast jag var på Horrmundsjön så var det is och sista deltävlingen av Sälen cup och abborre som fiskades.

Nu är det Landskamp i internationellt mete och mest troligt blir det braxen som leder till vinst.

Horrmundsjön är Sveriges högst belägna sjö med braxen! Alltså exotiskt fiske och jag tänkte ställa upp med samma utrustning som gav mej SM medaljer i början av 90 talet. Trots att sporten gått fram mycket i Norden de senaste åren så hoppas jag på att inte komma sist, det är målsättningen...

Att Stormen står som storfavorit är väl inte så konstigt men fiske är fiske så inget är klart!

Tävlingen är uppdelad som följer:

Kula på fredagkväll

Landskamp på lördag

Individuellt Norges GP på söndag

Tror att jag förstått det hela rätt men det är inte helt säkert.

Sluter upp med Stormen i Orsa på fredag förmiddag och tar det som det kommer därifrån.

/Fredrik Samuelsson


17 kommentarer:

FS sa...

Focus ligger på att inte komma sist!!

Anonym sa...

Det er bra Fredrik,da synes vi på Horrmund.Tror du Stormen er storfavorit? he,he,he han får bra motstand i helgen.

Du skal være hjertelig vellkommen i alle fall och så håpas vi braxen er i stöten.Vi får ta en skål på fredag eller lørdag Fredrik.

Mvh
Bucco

FS sa...

Kanske vi hinner med bägge dagarna :-)

Anonym sa...

Det tror jag at vi gjør,starter 07.00 på fredag och skal handle litt i Sällen så da er vell jag på plass ved 11-12 tiden,jag bruker lang tid på systembolaget.....he,he.

Gleder meg som en unge.

Storm sa...

Läs mer om Horrmund på

http://www.metetorget.com/artikel/2007/hormund/Horrmundsjon.htm

och

http://www.metetorget.com/artikel/2008/Hormund/hormund.PDF

Storfavorit ?! Nix i lådan, här gäller det att vara ödmjuk som tusan.

Att bara få delta i Horrmund är ett stort previlegium !!

Men å andra sidan, när väl är på plats då jä-lar ;-) !

Hae't Gött o Syns i Horrmund !!

Storm sa...

Blev någe fel här ???

FS sa...

Det är så hett här att det brinner i maskhögen!

Finn E sa...

Hepsan Fredrik !

Her blir det koselig !!

Det er bare å komme over til oss på udden. Vi er spikret fast der i gapahuken. Servering av besøkende er et privilegium. Du kan jo også overnatte der også, spør Niklas han har erfaring !!

Det skal bli kul å hilse på deg igjenn.

FS sa...

Låter som en riktig finbjudning!

Anonym sa...

He,he lurer på om vi får lurt Jörgen til å komme til udden.

Men han skal vell trene på langkasting (50 meter +) hele kvelden,har et minne om at ikke det altid er så bra...he,he

Nei,nå er det vell best å passe kjeften sin ellers får mann igjen med renter.

Håper alle får en fin helg.


Mvh
Bucco

Storm sa...

Bucco !

Renter ja !!

Kan du räkna med.

Hae't Gött !!

Storm sa...

O du FS !

Tyst o gräv.

Hae't !

FS sa...

Vet inte om jag kan vara med!

Slavdrivaren har kört så hårt med mej i maskhögen och dessutom utan nagelvård innan så nu är fingertopparna helt nedslitna.
Tur att det var över 100 grader varmt så blodet koagulerade snabbt annars hade man väl förblött!

FA sa...

Det man saknar minst med internationellt mete:
Geggandet i koskiten:-)

Hoppas ni får en fin tävling alla deltagare och att ni slipper åskan.

Även min gissning: Stormen vinner

Själv blir det lite gammaldags spinnfiske efter Abborre i Mossjön i helgen.

FS sa...

Myran spinnare då antar jag?

FA sa...

Japp, ska det vara gammaldags så ska det!
Mitt specialtrick: ett eller två Abborre-öga på kroken.

FS, du vet ju hur outstanding det är:-)

Anonym sa...

fy fan vad mygg!!!

 
Google