måndag 20 juli 2009

Vattnet som försvann

Som alla säkert redan vet så finns det massor av vatten i Dalälven men vad hjälper det den här årstiden!?!
Det bästa fisket har redan varit där och nu kommer det nog upp någon enstaka mellanfisk trots det minst sagt höga vattenståndet.
Vattnet behövs i älvarna från Indalsälven och norrut för där rinner det lika mycket som
"Kenneth Lilja pissar på en fredagskväll"

Så trist att rapportera från en stuga, hotellrum eller lägenhet när man är ute och ska försöka laxfiska så det känns bättre att bespara sommarläsarna av bloggen det skitsnack som försegår där!
Boden blev iaf en fet nolla.
Eller Berga fick ett smolt och jag ett hugg!
Vi drog ner till Solle och fiskade dag och där kände vi iaf lite fisk.
Jag lyckades inte bärga någon av de jag hade på men en felis på ca 9kg kämpade jag i land.
På inrådan av fiskeguiden med tanke på den lång drillningen så dräptes fisken och tillföll därmed fiskerättsägarna.
Fisken lottades sedan ut bland de som köpt dagkort och Berga hade turen med sig och fick med sig en knalblank hona hem till frysboxen.
Nog om den resan.




Nu är det nya tag som gäller för jag har ramlat på 6 kort i min hemma älv de närmsta dagarna.
Olle Björk har fixat dem så all heder till honom!
Fisket ska enligt almanackan vara på topp dessa dagar och driften har lovat ok vattenföring fram till 24.00 i natt men det där har man ju hört förut så många ggr så någon större förhoppning har jag inte på att det verkligen går vatten!
Om det mot förmodan går vatten och fisken verkligen biter så ska jag inte vara sen med att delge detta här med filmer och bilder!
/Fredrik Samuelsson

Inga kommentarer:

 
Google