söndag 5 juli 2009

Landskampen

TEAM SWEDEN VINNER LANDSKAMPEN!!!Dag-Even, Bucco & Nicklas visar hur man njuter i slogboden

Tessker i slogboden. (en lokal specialité) förstås ska det förtäras med kokkaffe och cognac...


LANDSLAGET BADAR!








Svensk seger i Norges GP Marcus Enström slog till med dryga 33kg





Nicklas tackar för lektionen






Kontraster på Tommy Strengelsrud





Stormen vinner som vanligt!










17 kg räckte till seger nästa lika mycket som övriga tillsammans i Stjärnsundet!









Knott olja för invärtes bruk.



Byte av lina var jobbigt!!!


















Klart stolt























Nicklas, Bucco & Dag-Even kom 3a i landskampen














Första första förlorarna i Landskampen. Rolf. K, Tomas. Ö & Odd-Henning


































Hela helgen i Horrmund med trevligt folk åsså Normän :-)

Upplägget var såhär:

Fredag kväll var det kula för dem som ville och självklart var jag med. Lite tuff lottning och det dåliga resultatet lät inte vänta på sig. tog väldigt lång tid innan jag fick första fisken på kortspö och det blev inte så många. Totalt dryga 5hg och det räckte till en 8e plats. Stormen hade det en tuff dag med bara 2 abborrar totalvikt 20g och klarade sig från sista platsen.





Efter tävlingen så kämpade vi i oss ett par biror och snackade skit

Lördagen = Landskamp


Landskamp mellan Sverige och Norge är ju alltid hett och denna gång med lycklig utgång.Sverige ställde upp med 3 lag Jag, Roffe och Vikström var det lag som som skulle rädda Sveriges heder denna gång.Med platssiffra 8 vann vi ett poäng före Första Norska lag Vikström 2a Roffe 3a jag 3a.Hedlund, Stormen och Göte kämpade till sig en 4e palts.Efter avslutad tävling så blev det grillat och samkväm. Vi passade på att bada lite på kvällen.Söndag och Norges grandprix Jag och Stormen blev lottade på samma sektion och det började väldigt bra för Stormen nappade sämre för mej till en början. Efter knappa 2 timmar så började det att nappa bra för mej med men då var det lite för sent. dessutom dog det av kraftigt mot slutet. Stormen kom 2a på sektionen med 27 kilo jag 3a med 19kg Det räckte till en total 5e plats för Stormen och jag kom 8a.

/ Fredrik Samuelsson

















10 kommentarer:

FS sa...

Blogger gör allt för att detta inte skulle publiceras men nu ligger det ute iaf.

FS sa...

Orkade inte hem i går så jag är kvar i Orsa.

Storm sa...

O jag måste fortsätta umgås med FS !

Phuust !

Niklas Strengelsrud sa...

Hehe... Takk for helgen! Som alltid kul i Horrmund!

Ps.Resultater fra søndagens GP kan dere finne på hjemmesiden til klubben min.

FA sa...

Verkar ha varit en kanonhelg i Dalarna!
Jag var på ett skojigt spinnfiske i Mossjön i söndags och idag har jag slitit ut en visdomstand. Det händer grejer:-)
Hade alla sportfiskare!

Finn E sa...

Hei og takk for en fin helg på Horrmund !

Det er utrolig at ikke flere svensker finner veien til dette som er årets begivenhet ??

Morro at det gikk veien for laget ditt Fredrik !

Fra åttende forloraren !

Storm sa...

FINN E !

Visst FAN är det otroligt !

Förresten så heter lagmedlemmarna i VINNANDE laget även Rolf Andersson o Karl-Olov Wikström.

Grattis !

Anonym sa...

Takk for en fin helg i Horrmund,kan noen trekke for meg neste år???

Fint selskap hele helgen och stormen tok alt for mye fisk synes jag,men det får gå til neste år.

Hei och hå och god sommar til alle sammen.

Anonym sa...

Glemte med beste helsningar
Mr.Bucco(en slagen mann)

Anonym sa...

jag har en bild som inte finns med..hihihihi

 
Google