tisdag 11 augusti 2009

Helkväll med Stefan & Fredrik

Ytligare en dubbelFoto : Henrik Larsson

Fin hona på 6590g

Foto:Henrik Larsson
Det börjar närma sig grills gränsen men den här klarade sig precis 4150g



Foto: Henrik Larsson
Stefan med en mellan lax
Foto :Henrik Larsson


Kanonblank hanne Foto: Henrik Larsson

Mycket konstigt fiske i natt.
Det skulle gå 550 i natt men det var bara 510 när jag började fiska och det höll sig där fram till kl 01.00 då den obligatoriska sänkningen skulle komma. Alla utom jag och Henke packade ihop och drog hem men sänkningen kom aldrig utan det var fullt fiske fram till kl 02.00 och den sista halvtimmen hade jag fisk på praktiskt taget varje kast!
Körde med 20g sänke, 6500 och vekare spö än vanligt för att kunna kasta ut den extremt tjocka linan och det var nog därför jag tappade så många minst 7 fiskar lossnade men jag lyckades iaf fånga 2st.
Även Stefan var på hugget och lurade 2 fina fiskar.
Övriga hade otur.
Nu har jag bara en fisk kvar till målet men vattnet sinar hastigt och jag misstänker att det går under 500 i morgon och då är det mycket svårt att fiska.
/Fredrik Samuelsson




3 kommentarer:

Anonym sa...

Ännu en "skaplig" natt *skrattar* som en trött sleten man....

Henke: härliga bilder...lite avis på nya kameran *ler*..hoppas att du kan komprimera filmen så den är skickbar...skulle vara roligt att se resultatet...

Skitfiske på eder alla..
/Stefan

Henke Larsson sa...

53mb blev filen i orginalformat, trodde den skulle bli större faktiskt.

Henke Larsson sa...

Här har du filmen komprimerad till bloggens storlek Stefan

flugfiskebiten.blogspot.com

mvh Henke

 
Google