lördag 1 augusti 2009

Tjejmetet 2009

Så var det äntligen dags för det i västernorrlandefterlänktade tjejmetet.
Årets upplaga arrangerades av Cfc och har legat ute i kalendern sedan länge.
Trycket inför tävlingen har varit gigantiskt jag har fått samtal från tjejer från hela länet de senaste veckorna. Tävlingen började kl 11.00 men redan vid sju var de första entusiastiska damerna på plats. Klubben hade kostat på stort och alla från laget var där och hälsade de startande välkomna med jordgubbar och mousserande vin.

Eller hur var det nu???

Låter det här senariot mer trovärdigt?
Jag fiskade lax fram till 06.00 i morse och var sjukt trött när jag tog bilen till hamnen för att skylta till tävlingsplatsen trots att man ser tävlingsplatsen från E4.
Sedan började väntan...
Var så jävla trött att det inte gick att sova i bilen för det sved så i ögonen.
Jag hade iaf laddat upp med 50 spön och mask för lika många deltagare och en kvart före start kom familjen Dahlberg. Vi väntade till kl 11.00 då tävlingen skulle starta men det kom inga fler.
De bjöd på fika med hemodlade gurkor och kaffe.
Sedan gick vi ner till vattnet och jag matade upp 5kg fisk på 30 minuter,damerna tittade på och lärde sig hur man krokar av fisken fort. De tröttnade sedan och packade sig iväg söderut igen och jag stod ensam kvar med 50 metspön skyltar , våg, bord, plastpåsar, parasoll och framförallt mask för 1800:-
Packade ihop och med tomhet i huvudet och ett viss mått av oförståelse...
Varför inte ta chansen att lära???

Skamligt att inte ställa upp tycker jag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

/Bitter Fredrik Samuelsson

9 kommentarer:

Anonym sa...

Kör tjejmetet i en bingohall då kommer det nog fler.
/Vrejken

Anonym sa...

För övrigt så verkar du ju gilla damsport.
/Vrejken

FS sa...

Inte i dag!

Vicky sa...

Du borde bjudit på 50 kilo gravad lax så kanske det dykt upp någon..

FS sa...

Haha..
Det eller nakenbad men det provade jag ifjol kanske därför det dåliga deltagandet i år :-)

FA sa...

Tragiskt och lite märkligt. Farsan håller i det där i Kalmar län och det är flera hundra deltagare. (nåja, 20+ i alla fall).
Det handlar nog om att bygga upp ett deltagarantal under flera år. Jag antar att detta var första i V-Norrland? Kör på igen nästa år med en alternativ marknadsföring så går det nog vägen. Förövrigt anser jag inte att Tjejmetet är ett bland de viktigare evenemangen så floppar det är det bara att gå vidare med annat.

Anonym sa...

Att det ska va så svårt att få tjejer att fatta hur roligt det är med fiske!! Fs stor eloge till dig, du försökte iaf..

Mvh // Timo H

Anonym sa...

Tjejmetet i Stockholm hade förra 156 startande och då med anmälningsavgift
Lyssna med siv.jansson@sportfiskarna.se så kanske du kan få några tips!

Börje/Stäkets SF

Anonym sa...

Kör ihop alla till ett event.Må bästa man/kvinna vinna

 
Google