torsdag 12 november 2009

En del nytt.

Uppdateringar under kvällen på diverse prylar. Mitt favvo-spö Jumbo har fått sällskap av två mindre modeller i samma utförande. Äntligen kan jag kasta mina andra liknade spö som har rullar som envisas med att kugga över. Det har varit ett irritationsmoment. Rullarna på de här tre har en bättre fjäder samtidigt som kuggarna sitter mycket tätare. Handtagen är längre på de nya för att passa alla. Med en bågfil kapar man till önskad längd på 5 sekunder.


Eivind i Norge fick mig att börja kolla efter en enkel variant på hake som inte tillåter abborren att plocka av trekroken. Personligen tycker jag bara problemet finns när jag "köttar" med grövre arsenal men desto mer frustrerande att leta upp en likadan krokmodell samtidigt som vinnarstimmet snabbt simmar över till grannen. Har en löjligt enkel men bra variant som håller och är ganska diskret. Lätt att öppna även med frusna fingrar.




I förbifarten kan även nämnas en liten teleskopisk huggkrok i pennstorlek och en nappindikator som jag tror kan vara ett alternativ till ventilgummit som vi har haft uppe på diskussion här tidigare.

Jag har bilder på Urbankrokens Benkaskrylla som visar på smarta lösningar. Han kan visst mer än att bara skapa krok. Bilderna kommer upp här på bloggen under morgondagen.

Benka har lite förseningar på matrial så ni som har beställt skrylla får tyvärr vänta ytterligare nån vecka. Vi beklagar detta men kan inte påverka det.

I morgon är det fredag:-) /FA

Inga kommentarer:

 
Google