fredag 13 november 2009

Isfiske till helgen :-)


3 dagar in i omröstningen om KANONKULAN så är det redan 22 som säger att de ska komma.
Det blir alltså en liten tävling av det hela vilket är kul för deltagarna och dessutom kan jag garantera att det kommer att nappa mycket bra för när isen är mellan 1-2 dm är fisket som bäst på B-fjärden så bli inte förvånad om det vägs in 30+ påsar. Jag har ju fiskat mycket själv den tiden förr om åren och har haft helt sjuka fisken. Minns speciellt 2 tillfällen, en gång fick jag ca 40 kg i ett hål!!! en gång hittade jag på ett frivattens stim och i det drog jag 150 fisk 5m över botten och sedan blev det mörkt fisken snittade ca 150g den gången.
Har snackat upp säsongen 2010 med Baddarn och det verkar som om vi kommer ut redan till helgen. Han har tyvärr inte tid att följa med i morgon och att åka ut ensam är inte att tänka på. Men på söndag så startar vi nog med en tävling i Strömsund på Grundsjön ( en pöl stor som en bandyplan) men det blir kul att äntligen komma ut. Det finns 2 platser kvar i bilen tills på söndag så det är bara att ringa om du ska med.
Spricker det med pimpeln i morgon så blir det sista passet på älven men jag hoppas ju på pimpel.
/Fredrik Samuelsson

3 kommentarer:

Kaj sa...

Nyhet 20.00 fredagen 13-e:
NASA har hittat is på månen!

Anonym sa...

Kaj: Månsterfiske där måntro? //Neil

Anonym sa...

Hittade de den tillhörande groggen? Annars är det ingen nyhet.

 
Google