lördag 7 november 2009

Ingen is i sikte

Har kollat runt lite i Jämtland men det verkar inte finnas någon gåbar is längre.
Det regnar och är ett par grader varmt och det tär på den tidiga höstisen.
Drog ner till älven och snackade lite med Siggalainen på förmiddagen trots regn och rusk. Han bjöd på en kopp kaffe och efter viss övertalning så gjorde jag ett par lägg.
Nappade bra men fisken var spridd över ett stort omr.
Jag fick ett par fina men bara en fastnade på bild. jag taxade den till 2.8kg men nu när jag kollar på bilden så ser den bara ut att väga 2.5kg?
Hur som så var det en bra fight, tappade en liknande eller något större.
Det är alltså fortfarande bra i älven men nu vill jag PIMPLA!

I kväll firar Sundsvalls sportfiskeklubb 75 år och jag har blivit inbjuden till det kalaset.
18.30 ska jag slita på mej gabardin brallorna och gå ner på byn och lyssna på vad gubbsen har att säga, ryktas om dans efter mötet så det kan bli en helkväll.
Men räkna inte bort mej på älven i morgon bitti finns ju nästan inget annat att fiska just nu!
/Fredrik Samuelsson

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ang svenska pimpeltävlingar på bloggen.
Är alla öppna tävlingar,undrar en pimpelsugen gotlänning.
Stämmer datum för cfc tävling
27-28/12(söndag,måndag)

FS sa...

Jag tror mej veta att alla är öppna.
Datumen för SUPERKULAN stämmer. (Söndag, måndag)

Anonym sa...

Uppe i Luleå med omnejd har SFK Råneå haft 1:a tävlingen idag söndag 10-12cm is..Nästa lördag & söndag fortsätter det med nya tävlingarna...

Anonym sa...

rondör= rundlagd Korpulent=fet/överviktig

Anonym sa...

Du Fredde, visst var det en kul fest "gubbsen" hade?

Har också plockat fram skryllan-)

FS sa...

Mycket trevligt jag blev glatt överraskad.

 
Google