söndag 6 april 2008

Anders Bergman sätter nytt rekord med 55:an!









Dagens pimpeltävling på Borgsjön blev toksuccé för Competition FC och ViM 55 mm!

Anders Bergman vinner på otroliga 34 625 gram!!

Ola "Jangler" Sundström 2:a på fantastiska 30 982 gram!

Det var på utsidan av ett grundområde, på 4-5 meters djup som det utspelade sig. Inget smyga iväg och sitta ensamma utan rent och rättvist klungfiske. Det är så riktiga vinnare utmärker sig!

Anders berättar för mig att fisken låg mellan 50-200 gram, dessutom fanns det en och annan luns. En bit på 1260g gjorde att han även vann sidotävlingen Största Fisk. Full pott alltså!


Man kunde med fördel lyfta upp stimmen ett par meter från botten. Detta samt den vinnande taktiken att inte sitta för länge i hålen utan nöja sig med gräddan innan man borrar nytt blev melodin för dagen.


Både Anders och Ola körde såklart sina 55:or s/g med en 10:ans trekrok utan bete. Det gläder mig enormt att min för året nytillverkade 55:a redan har varit delaktig i flera segrar och dessutom 3 vikter över drömgränsen 30 kg. (Samuelsson hade ju 32 kg på Sundsjön om nån missat det:-)


Vinnarplatsen var 30 minuters rask promenad från starten och Anders hade en ynka minut tillgodo när han drypande av svett och bortdomnade armar lyckades släpa sig själv och fångsten i land. Han förbannade sig själv på vägen in att han bara började gå 3 minuter innan skottet...


GRATTIS ANDERS BERGMAN till vinsten och det nya svenska rekordet!


Grattis Jangler till andraplatsen och monstervikten!


/Fredric Ankarberg

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken dag! Ja igentligen skall man vara lite smågrining när man "bara" kommer tvåa på 31kg, men då det var gammelsmurfen i laget som nöp rekordet så kan man bara glädjas åt det hela.

En liten rättning, jag körde med S/S 55:an!

Anonym sa...

FANTASTISKT!

Anonym sa...

Jag som trodde att Fredriks rekord skulle bli omöjligt att slå, men ack så fel man hade. Vilka sjöar och vilket fiske ni har där uppe grabbar!! Bara att gratulera ni är lyckligt lottade som får vara med om sådant fiske.

Anonym sa...

Jag har gratulerat Bergman flera gånger men passar på här med!
Jag och Jangler har sagt att om det är någon sjö som ska kunna leverera dessa vikter så är det Borgsjön. fisken är hemma där varannan gång ungefär men sällan den rätta storleken oftast 30-50g men också bara storfisk och då går det inte att få de där vikterna men som det var nu så var det helt rätt storlek, fisken var mellan 100-200g och de kan ju stimma ihop sig rejält. Om detta rekord slås så tror jag att det blir på Revsunds sjön. Där kan fisken gå ihop i gigantiska stim och då är det ofta just 100-200g fiskar som biter.

Anonym sa...

ja han blev lite fuktig när han konka i land skiten . det har börjat bli lite sjuka vikter och va fan beror det på, någon vettig förklaring?

Anonym sa...

Tur ankarberg har skickat en 55:a till mig så jag kanske får ihop lite fisk!Blev dm 2:a på 2,5kg!Väntar med spänning på att hitta ett vatten som är nog djupt för den!MVH URBANKROKEN

Anonym sa...

jag tror bergman körde en hemma gjord pirk men vad vet jag .eller

 
Google