tisdag 8 april 2008

KM 3




I dag var det riktigt kallt på Kysksjön. kallsnö och minus 1 grad, isen är kanon 50 cm tjärnis så vi får se hur länge den ligger men det har inte tagit nämnvärt ännu.


Gäddorna var rejält på hugget Jangler fisk 3 st och tappade 4 st jag fick 2 och tappade 1 och Bergman 1 och 1 tappad.


Fisket var sådär bara småfisk som nappade för mej Bergman och Hamrin hade var sin bättre fisk men det var mästadels fisk under 20g


Jag har nu tagit greppet om KM serien och även kvällstävlings serien då jag spikade i dag.


Torsdag är sista deltävlingen i KM serien och Jangler har fiskat bort sina chanser till seger men Bergmans hopp lever men jag ska göra vad jag kan föra att stoppa honom. Han mumlade om att lämna WO men vi får se hur det blir på Storroten på torsdag.


Storroten ska vara den bästa sjön i serien så det ser jag/vi fram emot.
Resultat:
Fredrik Samuelsson 2720g
Håkan Hamrin..........2160g
Andres Bergman......1650g
Jangler Sundström..1370g
Janne Lundgren.......1040g
Mikael Wiström........920g
KM serien:
Freddan 2.1.1=4
Bergman 1.3.2=6
Jangler 3.2.3=8
Kvällstävlings serien:
Freddan ...1.1=2
Jangler......2.4=6
Bergman. .3.3=6
Hamrin... .8.2=10
Jonnson ...4.7=11
Maria........5.7=12
Wiström...6.6=12
Janne .......8.5=13
Sampala ..7.7=14
/Fredrik Samuelsson

5 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Om man kollar på hur väderprognosen och vädret ser ut hemma så verka de inte vara speciellt mkt vår i antågande... Hur ser de ut på isar å Björkön? Är de nån tävling någonstans den 19april?

Anonym sa...

Japp det är det men jag har nästan lovat mej själv att vi ska meta då. Det är dubbel maraton tävling i Strömsund. Du vet där jag blev nekad på hotell baren för mina fastsydda isdubar på jackan ansågs som vapen ;-)
Du kommer väl på onsdag?
Jag har laddat med STÖL och historior!!!
C U SooN

Anonym sa...

Haha å faan är de tävling där då... nästan så man är sugen om de inte är mete på G. kommer hem på torsdageftermiddag...

Anonym sa...

va bra då ska vi Öla det vet du!!!

 
Google