onsdag 30 juli 2008

Inget tävlande ännu...




...men ett par nöjesturer har det blivit!


Jättedåligt egentligen, när man är så pass intresserad men det har hela tiden dykt upp en massa annat som "störande moment". Konserter, badstränder mm.


Härom dagen hade jag iaf förmånen att åka med ett par polare i deras Linder 440.


Vi sjösatte i mitt gamla hemmavatten, Mossjön. Jag vet att flera tävlingspimplare varit här för ett antal år sedan. Jag tror det var en uppvärmningstävling innan VM-kvalet på Krön. Året har jag ingen aning om men just där vi la i båten var starten iaf.


Fisket vet jag sedan innan kan vara knepigt här under högsommaren men denna vackra julidag högg det på ganska bra.


Förutom ett par gäddor hade vi en hel kasse fina matabborrar. Jag varierade mellan spinn, mete och pimpel. Myrans spinnare var nog mitt mest lyckosamma.


Farsan och jag stod i renset på kvällen så att hela familjen fick avnjuta nyfångad Abborrefilé.


Endast en halv vecka kvar på min semester och precis lägligt fick äldsta tjejen vattkoppor...


jaja, det är bara att inse att allting har ett slut. /Fredric Ankarberg

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tror jag blev 2:a på denna tävling !

Måste ha varit 1990-91 !

Hae't Gött !

Anonym sa...

Det kan mkt väl stämma! Jag tror jag kommer ihåg var du var t o m. På baksidan av den största ön va?:-)
Ett ganska dåligt ställe egentligen men inte förvånande att du fick bra med fisk även där:-).
Du lyckades väl även på Krön på söndagen om jag minns rätt? Tafsfiske rakt över sjön till vänster? Stubbviken.

Anonym sa...

Korrekt !

 
Google