onsdag 9 september 2009

Gnetfiskekrokar á la Urban.




Två fina versioner på chenillekrok i storlek 16 särskilt lämpade för svårfiskade sjöar.

Önskar att jag hade haft dessa i vintras när jag blev utan på två tävlingar. Jag tänker ofta stort när jag kliver på isen och blir lika förvånad varje gång sjöarna har stängt. Vintern 2008/2009 blev pimpelsäsongen då jag fick lära mig att ibland MÅSTE man tänka smått.


Bägge nollningarna saknades dels bete till tafsgrejerna men även trekrokar i storlek 16. Inte heller de minsta pirkarna fanns på nåt spö. Det är lätt att bli förblindad när man alltid börjar sin säsong med en veckas träningsläger i Västernorrland/Jämtland mellan Jul o Nyår.


Denna säsongen gäller att landa på fötterna igen när tävlingarna drar i gång på hemmaplan i Januari. De här två "småttingarna" som Urbankroken skapat kommer att vara en del av de "nya" förberedelserna.




//FA

6 kommentarer:

Storm sa...

Green Goblin !

Vet inte men, kanske kommer mera.

Kaj sa...

Red Dwarf?

Anonym sa...

Bra namnförslag Kaj!
Det kör vi på!MVH URBANKROKEN

Storm sa...

Hae't Gött :-) !

Anonym sa...

Jörgen om du är riktigt snäll så kan du få köpa green goblin stl 10 att köra med i Jämtland mvh ubbe

Storm sa...

Ubbe !
Får se hur jag mår ;-) !

Hae't Gött !

 
Google