söndag 27 september 2009

Helgens fiske.

Brillsnoken drar igång ett brunnslock ca 14 kg
Abborre på harling

Olle med ett brunnslock taxat till 15+


Min minsta lax på hela helgen



En fin harr dök upp på mete




En fin havsöring på vobbler





Olle har nått på G






Olle tar en dubblé








Olle nöp en grillse på orange och guld




Helgen som gått har det fiskats 26 timmar från båten i älven.
Jag och Lill Olle har fiskat på många platser och efter många arter men det stora målet med 10 st av de tre huvudarterna sprack rejält. På lördagen var det laxarna som inte ville vara med på riktigt, men de övriga arterna klarade vi.
På söndagen alltså i dag var laxarna riktigt på hugget!
vi fiskade för att klara 10 fisk av varje art och de som var omöjligt i går gick utav bara farten i dag. på några timmar körde vi ca 30 laxar och merparten av dessa var över 10kg!
3 vobbler gick åt pipan med ett linbrott för min del men den fisken prutar jag inte på 15kg!
Sedan hade vi 2 vobbler som bakre kroken röcks ur vobblern. Inte kul när sånt händer det är nästan värre än linbrott. Laxarna var alltså på G i dag och sikarna var jätte på G men då sviker öringarna. En liten som inte ens klarade minimi måttet och inte räknas vi blev alltså utan öringar i dag men har haft sjukt bra fisken under helgen.









Filmen är lite seg de första 5 minuterna men sedan tar det sig. Och som vanligt vill jag varna känsliga tittare för, svordommar,teorier & kötta fiske!


/Fredrik Samuelsson

8 kommentarer:

FA sa...

Nice, verkar ha varit skapligt fiske i Sundsvall i helgen:-)
Avkopplande, avstressande fisketur...

GJ sa...

Snygg kepa F ! Tackar för siken jag fick, smakade förträffligt, trots jag inte hade drycken som du rekommenderade / G

FS sa...

Japp det är så det ska vara...

Anonym sa...

bra fiske ni verka ha där :-) avis som fan ballemannen"""

FA sa...

Måste vara häftigt att få flera fina av olika arter på samma område. Här får man som bäst en slemmig bland Gösarna.

Anonym sa...

Vilka pansarkryssare o järnkaminer ni bryter upp...Satan i gatan..

Grymt fiske det där...

/Stefan

Anonym sa...

Snyggt.. Var i B-forsen fiskar ni? är det ner mot kurvan i stavreviken?

Anonym sa...

japp

 
Google