fredag 8 januari 2010

DM 1 Kalmardistriktet

Jag kör DM serien i Kalmardistriktet i år som omväxling. När man såg tävlingsprogrammet blev man mer än sugen att delta på sjöarna här istället för Kronoberg. Nyn på söndag, sedan följer Mossjön, Lången och Hulingen. Visst, det blir några extra mil men detta är sjöar som är mkt bra för tävling anser jag. Rättvisa för det mesta, men därmed inte sagt att det är större chans att knipa SM plats här. Det finns många duktiga pimplare i herr senior att tampas med.
Nyn är kul för här nappar det på båda djupt och grunt. Dessutom går det enstaka fin abborre i tusenbrödrastimmen som bonus. Snön på isen kan ha tryckt upp mer fisk än vanligt på grunt vatten och jag blir inte förvånad om vinnaren har gått efter land. Själv drar jag nog trots det ett streck i mitten. Jag antar att starten är i norra änden som vanligt.
I morgon, lördag blir det ett träningspass med faren på en mkt närliggande sjö med liknade förutsättningar för att kolla läget lite:-) Jag har redan för några timmar sedan anlänt till Vimmerby för att acklimatisera mig och andas höghöjdsluft. -15 här bara vilket får anses som behagligt jämfört med övriga Sverige. Jag hade faktiskt -17 närmare Växjö under färden.

/Fredric A

5 kommentarer:

FS sa...

Några mil att åka men barnpassning, eget hus på pappas tomt, Astridlindgrens hus åt ungarna, bra mat, fin whiskey efter avslutat fiske. mmmm
Avis inte jag.
Jag kan ju alltid dra ut till simkungen och käka simpsoppa !!!

BJÖRNEE sa...

Hoppas du lyckas iår!!!Så ska du få vara med om ett kul sm hos oss nästa år!!!! lovar dej kanonfiske om isar å Kung Bore är med oss! ANKARBERG ge allt!

BJÖRNEE sa...

Hoppas du lyckas iår!!!Så ska du få vara med om ett kul sm hos oss nästa år!!!! lovar dej kanonfiske om isar å Kung Bore är med oss! ANKARBERG ge allt!

FA sa...

Träningen i dag gjorde mig en aning konfunderad. Lite för bra fiske efter land...vi var ensamma där ute, gick ut först efter 11 men det var ändå -20. Dennis hade flera hål med 20-30 fisk i samt ett par fina halvkilos. Jag gick djupare och hade max 10 st som allra bäst. Ett litet väderomslag nu också.

Anonym sa...

För dom som vill går det bra att testa det tilltänkta Sm-vattnet 2011 den 17/1. Då har nämligen Jakobsbergs sfk öppen pimpeltävling där vid görveln i Jakobsberg.
Senast det var tävling där så var segrarvikten 28kg på 4tim.
Det rör sig mest om abborrar i 30-40g klassen men det har fångats 1,5kg klunsar ibland.
För er som vill veta mer gå in på www.jsfk.se Mvh Niklas Jsfk

 
Google