lördag 18 september 2010

Sista KM avgjort.

Bittra deltagare som nollade!

Vinnarfisken!

Jens tog en paus mitt i tävlingen.

Fick en fin harr som självklart återutsattes

Här var det nära men det var en harr...

Berga och Sumpen tog skydd under träden när regnet tilltog.

Så var 00 talets sista KM avklarat. Denna gång var det som alla säkert vet KM i sikfiske och de högt uppställda förväntningarna infriades inte alls och det förstod vi redan innan start då det var en stor mormors säl på sträckan och den hade splittrat fisken väl till tävlings start.

Jag och Jens öppnade med varsina tappade fiskar som tyvärr fastnade i botten. Tillslut lyckades jag iaf lura en sik långt upp på sträckan och mitt i älven. säker 90m kast kanske uppemot 100m ut. Den fisken visade sig vara mycket viktig trots den ringa vikten av 360g så räckte det till seger då som sagt ingen annan fick något av värde.

Detta var ett av många KM i Cfc under 00 talet och mej veterligen så har jag vunnit de flesta men har dock förlorat 2 st. Ett efter strömming och ett efter harr på flugkast. 10 talet kommer säkert att bjuda på flera roliga tävlingar fast i en lite annorlunda tappning än de som vi kört de tio senaste åren.

/Fredrik Samuelsson

Inga kommentarer:

 
Google