tisdag 21 september 2010

Jakten på bra fiske fortsätter.

På bilden ett par gubbar som försökte på lax vid trumman i helgen.

Jag fiskade på i bra tempo i dag men det började rejält trögt, fick lite ströfisk i början beroende på att det var hela 3 sälar som härjade i området. Testade runt lite och det var då jag hittade på bra med fisk på ett ställe där jag aldrig tänkt tanken på att prova tidigare. Sälen kan verkligen konsten att sprida fisken men även trycka ihop den på ovanliga ställen. De största stod i mitten och det var alltså där jag fiskade. Nappade på en bra bit efter mörkrets inbrott, det kändes nästan som i början av 90 talet ett tag :-)
13.4 grader i älven så snart är det dags att byta art och köra på öringen. Det kanske börjar droppa in rapporter från de lite tuffare fiskarna redan till veckan, men det avgör termometern!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Strömmen ser otroligt stark ut körde dom med 200 gr sänken för att komma ner till botten?

Anonym sa...

Vet att vid detta tillfälle kände man ej botten med 200 gr

FS sa...

Jag är en av de få lyckligt lottade som fått fiska när det drog vid trumman. år 2000 var 70g i minsta laget och fisken stod utanför trumman typ 30m det nappade hela tiden!!!

 
Google