måndag 13 september 2010

Summering av helgens fiske.

Fick kväll tidigt på fredagen och drog den nymålade båten från jobbet i S-vall ut till B-forsen via Pos sportfiske inne i stan för att plocka upp lite beten, någons stans på vägen därifrån blev det fel i den tilltagande eftermiddags trafiken och jag kom liksom ut på motorvägen. Det dröjde inte länge innan jag blev omkörd av en SAAB som viftade på uppmärksamhet med en rödmålad spade. Fick stanna i Timrå och efter en timmes dividerande och 1000:- till stadskassan fick jag äntligen köra vidare men inte på motorvägen.
Började fiska långt ner men det fanns inget avärde där inget alls behagade bita men efter ett tiotal flyttar så hittade jag fisk och det började nappa ordentligt med sik framåt kvällningen.
En stäm och en lax drog jag även på, laxen tog doch med sig hela tacklet när den förstod att den var krokad vilket tog minst en minut.

Lördag morgon var man igång igen. Jag och Björn-Lennart tog oss ut i gryningen trots den mediokra vattenföringen på 170m3 så nappade det lite men det var inte alls samma fart som dagen innan men vi fiskade i 3-4 timmar med ett resultat av en påse sik som nu ligger och väntar i frysen på att bli rökta i veckan.
Jag packade ihop sikfisket vid 10 tiden och drog mej ut mot Roddarns stuga på gränsen mot Hälsingland Där bjöds det på lunch och ett katastrofalt dåligt abborrfiske trots utmärkta betesfiskar och jätte mycket stimfisk på lodet på kanter osv.
Fick inte en enda abborre på betesfisk men hade med mitt nya harlingspö och med det kastade jag lite jigg och lyckades lura 7 abborrar under 2hg och et tiotal gäddor med en hyfsad som resultat. Väl hemma fick jag även middag som innehöll kantarellsås. (kantarellernaplockade vi under dagen på Roddarns specialställe) Väl hemma vid tiotiden blev det en drink och sedan svart...
Söndagen, Loben hängde på ner på älven och vi fiskade sik på förmiddagen för att sedan mestadels åka runt och titta på olika ställen. såg en hel del intressant som ska utforskas senare i höst.
/Fredrik Samuelsson

Inga kommentarer:

 
Google