onsdag 23 december 2009

Ankarbergs premiär

Första nersläppet för säsongen. Inget ovanligt att det blev på Barnsjön där isen brukar vara säker tidigt. Särskilt grov var den inte och snön som la sig uppe på var inte bra.

Vilket krångel innan jag kom iväg! Inte ett spö i ordning och när jag äntligen var klar med några riggningar som jag ville testa hittade jag inte isdubbarna. Fick rota fram gammeldubbarna långt in i en garderob. Väl på plats återstod endast 1 timmes fiske innan andra åtaganden kom i vägen.

Jag var ganska irriterad faktiskt vilket nästan syns:-) Förbannad på att det blev så kort om tid, förbannad på att isen inte var bättre innan snön kom, förbannad på mamman och ungarna som gick över sjön utan isdubbar men mest av allt förbannad över att jag var förbannad! Fiske är ju så jädra kul:-)

Nu ska småborrarna smygas ner i Janssonen till Julafton:-)

Mycket nytt testades. Började med smågrejer. Lillpirk med Hell Red Chenille 16 med imitation. Gick över till 38:an och Utrotarn 14 med öga senare. Testade även lite tafs på slutet. Ny mössa, nya stövlar, ny skrylla, nya spö med gammal lina. Nu är man på G! /FA




2 kommentarer:

Emil_sj sa...

God Jul Ancarberg, När du kommer hit till Sundsvall så slipper du alla beskymmer, det ända som du behöver göra är att fiska, det ända kravet vi har på dig!

FS sa...

Hörde jag småfåglar pipa strax innan 2 min på filmen???
Om det var så dröjer det innan du får höra dem igen för här har alla endera flytt eller frusit ihjäl...
Bara minus 12 nu men det ska bli kallare under dagen :-)

 
Google