onsdag 6 oktober 2010

Flugfiske

Ett måste som flugfiskare!
Billig alternativ men räcker till laxfisket

Bra linsystem som täcker flera användningsomr..


Lätt men grovt spö för lax!


Fisket med flugspö är en gren som jag inte tagit tag i i vuxen ålder men nu har det hänt. Massor med träning redan trots att jag bara haft grejorna i 5 dagar. Första dagen fick jag bara ut klumpen och lite till men nu är jag stabil på 35m så jag har bara de 10 svåraste metrarna kvar. Har kastat varje dag sedan i fredags och vist har det blivit framsteg. Jobbar ju på dagarna så jag har stått i älven under en gatlykta och tränat så någon fisk har det inte blivit denna vecka.
Räknar iskallt med att jag ska var stabil på 40m (om armarna håller) till dess att Bergeforsen cup avgörs om 10 dagar.
/Fredrik Samuelsson

Inga kommentarer:

 
Google