fredag 29 oktober 2010

Orkan i B-forsen

Jag landade hos Freddan strax före lunch och allt stod framme för den mannen var bredd! Jag hade ca 5 min på mej att smaka av det goda men det blev dogybag för Freddan stod och stampade vid dörren. Han hade rekat hela älven på morgonen vilket visade sig ge resultat på eftermiddagen. Vi kom ut på älven strax före ett och redan i första kastet visade Freddan att det fanns bitvillig fisk i älven. Jag var efter en stund men tog ikapp och gick om men sedan lade han i en högre växel och höll sig mellan 2-5 fiskar före hela dagen. Det blev mycket service arbete för min del när det skulle fixas med ankaret och torkas fingrar som tydligen var nersölade av all fisk han fick !?! Jag hade mitt livs bästa havsöringsfiske och landade hela 21 st Freddan hade 2 fler och vi slog alltså målet med 34 st och slutade på 44 fiskar totalt med en topp på strax under 3kg. Hälften av fisken var över kilot men i morgon ska det tas stora riktigt stora enligt värden! Nu har vi ätit gott och satt oss i soffan och dragit upp riktlinjerna för morgondagen men snart är det kväll för värden börjar bli trött.
/Jörgen Storm

Inga kommentarer:

 
Google