måndag 28 mars 2011

Cfc helgen

Så här såg det ut senast Cfc hade KM

Börjar med en kort sammanfattning av helgens övningar.
Lördagen på Bergviken blev väl inte som det var tänkt. Kul att hela sjön var med i tävlingsområdet tyckte jag innan start och tog mej i kragen och pallrade mej i väg till Hästtäcket 7km från starten. Det var tomt på ovanligt stora områden där och det blev en 3kgs påse väl tillbaka i starten. Om inte alla fick pris så var det inte långt ifrån för jag lyckades med konststycket att roffa åt mej ett kuvert.

Byberget söndagens drabbning blev just den drabbning som jag hade väntat mej.
Ingen i Cfc fick någon fisk jag har dålig koll på hur det gick för övriga men hörde rykten om 5kgs påsar. Den tävlingen lämnar vi därhän och konstaterar att bägge dessa sjöar är under utredning till nästa säsong om jag för huvudtaget ska beträda dem igen.

Efter tävlingen eller när vi avslutade tävlingen så stannade vi till i det fina vädret och körde en kula på Ljungan. Det nappade riktigt bra och det var fin fisk. Det var lite luriga regler men Emil vann på 3p strax före mina 2p (Emil hade första största och minsta fisk jag tog mina poäng på flest antal och mest vikt)

Öbacka pimpeln på lördagen där hade Cfc en gubbe i toppen.
Baddarn vann på sjörekord 11.2kg mer vet jag inte.


Nu över till nått mycket roligare.
Denna vecka börjar kvällstävlingarna med start på en liten sjö nära stan nu på onsdag 16.30
Tror att det kommer att bli en hel del prestige i dessa tävlingar och de som tog medalj på förra KM inte har lika stora chanser till framskjutna placeringar nu när det inte är lika turbetonat fiske.
/Fredrik Samuelsson

Inga kommentarer:

 
Google