tisdag 15 mars 2011

FA på Super Pimpel 2011

Felplacerad och väldigt lik en mix av Gollum och Alien...

Det blev inget bra resultat för min del under helgen. Jag är grymt osocial ute på isen och undviker i det längsta allt vad klungfiske heter. Jag vill försöka på egen hand och det kan lyckas ibland men även straffa sig rejält som nu i helgen. Klockan går otroligt fort på Björköfjärden när man söker efter fisk i rätt storlek och mängd. Det duger inte att slå ett hål, släppa ner prylarna några sekunder och sedan jaga vidare som man brukar. För att göra en bedömning måste man ha tålamod. En 300 grammare i ett hål kan förvandlas till ett femkiloshål om man tar det lite lugnt. Lite märkligt tycker jag själv att jag inte kunde borra på en egen fläck på alla områden jag gick över under helgen men sådär är det ibland. Lite typiskt för min helg var att det bästa hålet varje dag var det absolut sista och jag fick lämna fisk i rätt dimension när skotten small alla dagarna. Trots det surar jag verkligen inte över helgens resultat utan tycker att det varit fantastiskt trevlig (lärorik)semester som traditionsenligt avslutades på Mexikansk restaurang i Gävle på söndagskvällen. Tequila, Corona och Quesadillas!
Tack till alla övriga CFC:are och stort Grattis till er med framskjutna placeringar. Extra stort grattis till Tomas Hessmyr som var helgens kung på isen! /FA

1 kommentar:

FS sa...

Jag är stum av häpnad. Precis den beskrivning jag hade av dej har du visualiserat i en bild. Jag väntar alltså en dag med min summering. Det bygger redan på med nya äventyr så häng med även i fortsättningen.

 
Google