onsdag 27 augusti 2008

Gösfiske i Krön!


Om ett par helger ska det bli en satsning på storgösen i den rikskända sjön Krön utanför Vimmerby. Jag läste på storfiskregistreringen lite snabbt och 2008 är det i a f en gös över 9 kg registrerad.

Här i Krön har man ju pimplat och metat till förbannelse men detta blir nytt för mig. Ska få följa med 2 jobbarkompisar på detta och de är båda rutinerade gösfiskare.

Vagnsparken blir 1 st husbil som parkeras vid Kröngården ( se bilden) samt en splitterny fullutrustad trollingbåt.

Tyvärr fick vi reda på idag att trolling inte längre är en tillåten fiskemetod på Krön sedan ett gäng danskar kört dygnet runt i en hel vecka och dammsugit hela sjön...

Jaja, det får bli lite trendigt vertical jigging samt traditionell spinnfiske. Vi får åka runt å glänsa med vår nya fina skuta i alla fall :-). Jag ska ha min gamla studentmössa, den känns rätt här.

Nu alla storfiskare! Kom med tips tack!
Ni som lagt en helg där kan väl dela med er av platser, tider, beten, färger...

/Fredric Ankarberg ps. snart är det vinter :-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Klassiska tips så som kroken i vattnet och lämna spriten hemma kommer från norrland...

Anonym sa...

då jag fiskar gös har jag en 90mm pirk som väger c:a 20g sen har jag en grov 0,70mm kedja mellan krok och pirk c:a 30mm lång!vidare har jag gjort en stl 6:as trekrok som jag bombat på med en cerisröd kropp en lysprick och en stor huggticka på en av skänklarna!Detta har funkat väldigt bra för mig!MVH URBANKROKEN!

Anonym sa...

ta en vimm vet ja , funkar i alla lägen, med tafs , dunka mycket i botten med en löjskärt och lämna inte virren hemma

Daniel sa...

det har tagits fler över 9kg... bara att folk inte anmält dom.
och dom flesta tas nog på trolling me

 
Google