onsdag 19 november 2008

Stor-Tandsjön (första delen i Härje-Dala cupen)

Har ingen koll på hur jag ska fiska detta vatten men kom gärna med tips.
Vet ju att den ligger farligt nära Dalarna och tafspirken kanske får göra säsongens första försök.
Ryktet om bra fiske har nu nått ända till norrland och jag har förhoppningen om säsongens första + 10kg tävling men det kan ju bli lite kärvt när det är många om fisken. Vi får helt enkelt se vad sjön är på för humör på lördag.
Efter tävlingen åker jag till Östersund för att ladda batterierna till söndagens drabbning i Strömsund där det ska fiskas på den sjö som förra helgens Hostsjön rinner ut i och där borde det ha samlats mycket fisk nu.

/Fredrik Samuelsson

17 kommentarer:

Anonym sa...

Mitt tips: testa insidan av en ö. Vilken säger jag inte.

Anonym sa...

glöm tafspirken trekrok
gäller oftast. 19.7 kilo på
2.5 timmar för ett par år sen.
sällan under 10 kilo mvh lars.w

Anonym sa...

Vilket djup brukar fisken vara på Lars?

Anonym sa...

Insidan av en ö säger du... Kan vara så och jag anar vilken du talar om med det känns lite tidigt på säsongen att ge sig i kast med klungfiske mot Ovansiljan´s grabbarna och lag SM vinnarna från Sveg mm. Om fisket är så pass bra att man slipper tafsen så har man iaf en teoretisk chans :-)
Det ska verkligen bli kul att åka ner till Härjedalen och kämpa.

Anonym sa...

FS !!

Kolla Ovansiljans blogg efter tips ! Se nu till att inte skämma ut dig !

Hae´t Gött !

Anonym sa...

Ja du Samuelsson nu vet du allt. finns inga ursäkter. Finns nog riktiga larver till salu på plats också. Om det behövs. Jörgen är nog bra jävligt avundsjuk på oss som får fiska!

Anonym sa...

Jasså det finns EPO på plats då ska jag skaffa till resterande delen av försäsongen.
Risken för att skämma ut sig är överhängande men det är så när man kommer på nya vatten men åker man inte så kan man inte förlora :-)

Kämpa på Stormen!!!

jesper sa...

Du ska slippa skämmas ensam Fredrik.. Medtar även Hemohes från de sydliga breddgraderna.

Så det blir ingen tafsning på lördag då? Förväntningar, förhoppningar som försvinner i en armada av gammelhålsdoppande tafs- och mormyskafiskare efter exakt 45min är min prognos.

Anonym sa...

Fisket i Stor Tandsjön kommer att passa er som handsken. Själv kommer man att fortsätta utveckla nästa generation av elitseriespelare i Mora.

Må bäste man vinna! Jag tror på "Laxen" om han är med.

"Laxkrok" betad med en "blodis" kommer att vara segervapnet. Alldeles för mycket fisk i sjön för att de ska behöva trugas är min prognos.

Anonym sa...

Lurar på ett träningspass i morgon innan drabbningen på Tandsjön.
Någon som har koll på isen på Bensjön söder om Bräcke?

Stormen vilken sjuk tackling du beskrev på ovansiljan!!!
Ett som är säkert är att den tar jag inte med mej på hela helgen :-)

Anonym sa...

Då sätter jag en slant på fabriksföraren Samuelsson. Han är glödhet nu efter segern förra helgen:-).
Jesper blir farlig såklart, han går från klarhet till klarhet just nu. 1.a på dammen och det genialiska tävlingsprogrammet.

Anonym sa...

Av någon anledning har jag fått smeknamnet "tvåan" så spela inte för stora belopp på vinst. ;-)

Tydligen skall det göras ett seriöst försök att plantera ut fjädermyggor i Tandsjön med tanke på mängden jag har blivit ombedd att ta med mig. Sist jag passerade Finnmarken sommartid var det ingen brist på stickmygg eller knott i alla fall.

Har gjort ett ryck med tävlingsprogrammet för december. http://fisketavling.wikidot.com

Synpunkter och information önskas.

Anonym sa...

Kan nog sätta en slant att en Svegare snuvar er under lördagen, om inte Laxen deltar !!

Avundjuk ?! Jag ?! I he-vete heller !! mmmmppppffffv!! ;-(

Hae`t Gött!!

Anonym sa...

Då finns det en länk till höger till det eminenta tävlingsprogrammet. En fråga Jesper, går det att lägga in flera arrangemang på samma datum?

Unknown sa...

japp, kopiera bara in
||kolumn1||kolumn2||kolumn3||kolumn4||
på en ny rad under det datum ni vill lägga till ett arrangemang på.

Tar lite tid att förstå syntaxen när man är ovan men prova er gärna fram. Det går alltid att korrigera sen.

Om ni har problem med tabellen så skriv bara in info om tävlingen under tabellen så fixar jag in den vid tillfälle.

Anonym sa...

nu heter jag ju inte Jan!? som blogger fick för sig...

Anonym sa...

Jag är så seg på det där men jag fick till en ändring iaf.

 
Google