torsdag 13 november 2008

Tafspirk XT på bryggtest













I vår strävan att erbjuda den allra vassaste utrustningen har Kaj utökat sin serie tafspirkar med en XT-variant.

Lika elegant som originalet såklart men XTra tunn, XTra långsam för Xtra trögt fiske!

Vid en första blick ser de identiska ut men det är en avsevärd skillnad i gången. Originalversionen är supersnabb och väldigt bestämd. XT är betydligt långsammare och lockar ut enkelkroken/myskan mycket mera.
Olika pirkar till olika fiske. Fundera på vad fisken vill ha där du fiskar.

Jag var på bryggan idag och testade båda varianterna i månskenet. Jag hamnade i min egen lilla värld när jag stirrade ner i det mörka halvmeterdjupa vattnet. Nästan hypnotiserad! Jag hade säkert stått så en bra stund när jag plötsligt tyckte mig ha ett litet napp. Koncentrerade mig lite och se på f-n där kom det en 25 grammare! Inte dåligt i skymningen med agnlös enkelkrok skrattade jag för mig själv. Ner igen och visst hade jag fått ett helt litet stim abborre intresserade av min superkomb: 50 mm XT med Red Lime enkelkrok:) Drog 4-5 st innan jag traskade hemåt.

Jag vände mig om och knäppte en bild på månen och en ödslig brygga. Det blev nästan som en fin akvarell inbillar jag mig.

Hoppas ni ser på bilderna skillnaden mellan de olika varianterna tafspirk. /FA

6 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till bra fiske!
Den där bryggan är väl inte känd för något kanonfiske.
Den kanske äntligen har hämtat sig efter vårat midsommar dopp :-)

Anonym sa...

Faktum är att jag aldrig tidigare fått en fisk där innan gårdagen. Jag blev ganska paff:-)
Jag såg en tom ölburk på botten, det var antagligen din förmiddagsöl från midsommar 2007.

Anonym sa...

All gammeldansk som kastades ut satte väl även sina spår.

Anonym sa...

kaj är en lurig en .

Anonym sa...

han gör smala han gör tunga men har han kollen igentligen ,dom ser bra ut men fiskar dom bra ?helsingör

Anonym sa...

Det är skitsvårt att beskriva en rörelse med ord därför kommer det filmer som sagt inom en snar framtid. Personligen har jag båtpimplat och bryggpimplat(!) och är supernöjd. Men mycket viktigare än mina egna tester är den positiva respons från många finländare som beställt tafspirkar. Flera har återbeställt både en och två gånger och det är enormt kul. Med de här 2 olika, tjock o smal varianterna tror jag man klarar sig i de flesta situationer. Glöm dock inte bort i allt tafsprat att trekroksfiske många gånger är att föredra.

 
Google