söndag 28 december 2008

Enkel seger i premiären!

Efter en nästan 10 timmar lång tågresa från ett färdigjulfirat Småland fick man ett proffsigt mottagande i Sundvall med finmiddag och fantastiskt trevligt sällskap i form av idel namnkunniga sportfiskare!

På tåget fick jag minst sagt chansen att förbereda mig mentalt för den stora drabbningen på Björköfjärden vilket de andra troligtvis sumpade med eftersnacket från Marmen. Detta kunde jag lätt utnyttja idag när hela skaran irrade runt på alldeles för djupt vatten och jag fick i lugn ro sitta flera meter grundare och tokdra. Till slut kom i a f Samuelsson och svarvade runt mitt område men då var han löjligt körd redan:-)

Stormen hade nog gjort en missberäkning på vädret och han frös nästan ihjäl innan invägningen var klar. Tur ändå att han hade 30 mil på sig i bilen tillbaka till Dalarna att få tillbaka rätt temp:-)

Körde runt bland utrustningen idag och det mesta var dugligt. 55:an med mysko alt. piller var bra. Svarta varianten. Maggot och öga blandat.

Även trekrok bet de på i vissa hål, då fick man mindre fiskar också på både gott och ont.

Resultat:

Fredric Ankarberg 27 620 g

Jesper Dyberg 24 260 g

Jörgen Storm 19 740 g

Fredrik Samuelsson 17 800 g

Micke Rehman 16 040 g

Johan Magnusson 15 780 g

God forsättning alla fiskare!! / Fredric Ankarberg

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis och bra fiskat men det var väl inte så svårt i det där bröd gänget.
Passar även på att tacka för den goda maten.

Anonym sa...

Tack så mycket alla killar för en helt underbar helg. Även fast fisket på lördan inte va som väntat men de fick vi ist i dag :)Tack Samuelsson för att vi alla fick bo hos dej. De va helt fantastiskt att få vara me dom här killarna som ligger på en hög nivå inom fikset (fick lära me en hel del) Fiska på så hörs vi ;)

Anonym sa...

Äntligen !!

Sover mina "sötingar" hemma i lugnets trygga vrå i civilisationen !.

Skönt att dra i sig -15.4 friska celsius efter man har hyperventilerat på Björköfjärden ( varför är det bara jag som fryser ? ).

Tackar bara ödmjukast för givande dagar under olika teman hos dig FS !!

Bra fiskat idag FA, men å andra sidan är det svårt att konkurrera med en som ligger på EPO-träning 11 månader om året !!

Sköt om er pojkar och spring inte till "hörnan" för ofta ;-) !!

Hae't Supergött alla inblandade !!

Anonym sa...

Får passa på att tacka för gästfriheten och trevligt sällskap.

Bra fiskat FA! Nästa gång skall man väl inte släppa 6 meters djuphandikapp till dig. ;-).

Stormen: Det är för lite grädde i gratängen som gör att du fryser. Fast jag tycker det är sportsligt av dig att släppa lite åkarbrasehandikapp till oss andra.

På de igen bara FS och FA! Om jag förstod er rätt innan jag stack fanns det risk för grisfiske idag med.

 
Google