lördag 1 mars 2008

Bergviken i blötsnö

Kul att se att så många SM aktuella ställde upp på Bergviken i dag trots det minst sagt dåliga vädret. Jag noterade stim med Stockholmare, Uppsalabor, Avestafolk, Kolbäckare, Örebogubbar och Orsianer mm. Det regnade/blötsnöade hela tävlingen och det var minst sagt dåligt före ut på sjön. Jag valde att gå längs med norra sidan och gick nästan fram till avspärrningen ca 5km. Väl där noterade jag att mina lagkamrater hade samma taktik och en av dem hade med sig sin trogna skara så det var inte läge för mej att stanna där och fiska klungfiske. Så jag fortsatte till dess att jag blev ensam. Efter 1h och 15m hittade jag ett hål där det nappade bra och sedan flöt det på i makligt takt till dess att jag var tvungen att gå tillbaka. Föret var bättre på vägen hem så det behövdes bara 50 min för att ta sig i mål. Väl där noterade jag att min lagkamrat från förra helgen hade 12.5kg och vann överlägset. mina 6.7kg räckte till en 8e plats och en öltunna för besväret :-) Noterbart är att bland de 9 första fanns 6 SM klara som inte kommer från Gävleborg!!

Grattis till Tjäder som vann överlägset! Han och hans kompisar vann även lagtävlingen!

4 kommentarer:

guldkroken sa...

ja grattis till tjäder!
själv vart vi 2:a i lag och jag hade bara 6.2kg , och vilket blöt väder (smacksur in på kroppen). men kul var iaf att det nappade lite!

hur gick det för stormen ??

Anonym sa...

Jodå ! jag vart också blöt !? Tog 3timmar att torka jackan.

Kan glädja dig med att jag tog en hedrande 31:a plats med 4956 gr, men jag hade i varje fall någon att prata med under tiden så för den delen var det inte långsamt.

Av motgång blir man stark !

Hae't Gött !!

Anonym sa...

Tror det var tävlingar lite överallt i helgen.
Vi var också iväg, men det gick väl sisådär...
Fast med tanke på att jag inte sitter på isen varje dag, som de damer som vinner gör, så är jag nöjd med min 10 plats igår...

Må so gott och hoppas ni torkat nu!
PS. länkar till familjens Fiskeblogg:)

Anonym sa...

Hehe, den där "lilla" ölburken hade jag också spanat in! Men när jag skulle hämta mitt elftepris var den borta med vinden och det fick bli en brödrost istället... :-)

Nåja, hoppas att den smakade!

/Stefan O, Sala

 
Google