lördag 29 mars 2008

Bollstafjärden lika dålig som väntat


Årets grej i svensk tävlingspimpel!!! Crister" Orvar" Hamrin svarade för bedriften att fånga en torsk på tävlingen.

Hade med mej farsan i dag för att finslipa inför morgondagens DM han blir 4e gubbe i laget då Berga är kvar i Kossovo. Fisket i dag var lika dåligt som väntat. jag hade hela 1660g och det räckte ganska långt. Vinnaren hade strax över 3kg så fisket var inte på topp i DÖDENS TRIANGEL i dag heller :-)

I morgon är det DM på samma sjö som i fjol Öjesjön alltså inte Öjen som det var lagSM på utan en sjö syd väst om Härnösand. Jag kom 3a på DM i fjol slagen av 2an med 20g jag hade 5.8kg fördelat på 6 stora fiskar så årets taktik blir liknande som fjolårets med den lilla ändringen att jag redan är klar för Norsjö och tänker enbart satsa på lagtävlingen och hjälpa fram övriga Cfcare som inte redan är klara ind.

/Fredrik Samuelsson

4 kommentarer:

Anonym sa...

Låter nästan som att jag hade de lika rolig här i Kosovo idag, Vagnsvård...
Kämpa på imorrn nu så kanske man får vara med på SM nästa år :)

Anonym sa...

Nu fattar jag varför det är så uselt med torsk i Östersjön utanför Småland. De har dragit norröver!

Anonym sa...

Helt otroligt !!

Du måste defenitivt rapportera detta till fiskeriverket eller sötvattenlabb omedelbums !!

1:a April eller !!

Anonym sa...

Sorry
Mr Magic men det var inte något 1 april skämt jag såg det med egna ögon och var snabbt framme med kameran och förevigade det hela. jag var lika chockad som alla andra men det är sannt!!

 
Google