lördag 8 mars 2008

Svänglingen

Då var tävlingen på Svänglingen avgjord. Det toksnöade på vägen dit och jag som har 16 mil till Pilgrimstad hade en tuff resa på morgonen. Fisken nappade mycket bättre än vädret. Jag började efter min taktik men det sprack direkt, fick 3 st pinnar där men sedan drev jag väster ut på mitten och hittade en kant och där drog jag ihop 7.8kg. Det räckte till en 4e plats. Jag fiskade på 5-9m djup och hade 55an och en lila ubbe krok. Är väl inte helt nöjd med resultatet då jag borde fått ett kg till och då hade det blivit en 2a- Första platsen hade lite för mycket för att det skulle vara görbart där jag var. Grattis till Leif Frank som vägde in 10.7kg och vann överlägset.
jag har spelat in 2 filmer i dag men de sitter kvar i kameran och vill inte riktigt komma ut men de kommer i detta inlägg senare...

I morgon blir det Storsundsjön i Gällö om jag orkar :-) Helt slut i ryggen då det var 3dm snö i dag och vatten i botten och massor med bomhål... Jag passade även på att fiska en sjö innan tävlingen och en annan sjö efter tävlingen så det blev ett trippel pass i dag!!!

/Mega Slut

13 kommentarer:

Anonym sa...

Det gjorde du bra fredde och roligt att mina krokar funkar så bra för dig,jag vet hur föret är hade snö upp till knäna idag c:a 50cm!MVH URBANKROKEN

Anonym sa...

Fredrik Samuelssons 8 mars 2008:

-Åker i ottan 16 mil i snöyra
-Fiskar en stund på en sjö för att det finns lite tid över
-Kommer 4;a på en 4 timmars tävling.
-Fiskar på en annan sjö för att det finns lite tid över.
-deltar på ett årsmöte
-åker 16 mil hem igen
-skriver några rader i bloggen och bestämmer sig för att göra kväll...

världsklass på den dagen tycker jag!

Anonym sa...

Passa hjärtat Fredrik !!

Tänk på att du börjar bli gammal.

Hae't Gött !!

Anonym sa...

Nappade det på Storsundsjön eller? :-) Jag vill inte avslöja nånting utan Samuelsson ska få berätta själv men...10 kilos gäddor och REKORDVIKTER ryktas det om!!!

Anonym sa...

Finns det några bilder på urbankrokar?

Anonym sa...

det kommer i början på veckan, 2 riktigt bra modeller.

guldkroken sa...

hur ser urban kroken ut ?

Anonym sa...

När komden omtalade kommer bilderna på urbankroken?Det är väl dags att lägga ut bilden!

Anonym sa...

det är lite försenat men det kan komma en bild på "Utrotar´n" i kväll...

Anonym sa...

Det låter bra det!

Anonym sa...

Har skickat 2 riktiga killer modeller till Ankarberg idag så han har dom imorgon!Återstår bara att se om han hinner lägga ut dom innan SM!Tor att han ska sälja min krok där!MVH URBANKROKEN

Anonym sa...

det stämmer urban! Jag tror inte jag lägger ut dem i webshopen, alla kommer att gå åt på SM är jag "rädd" för. Men en bild kan det bli här på bloggen i kväll.(på en av modellerna i a f)

Anonym sa...

För info!
Om allt går som det är tänkt så kommer FA WIM-pirken att bli återförsäljare av min krok!Till nästa säsong kommer jag att lansera 10 välbeprövade modeller som kommer att finnas i stl 12,14,16!Men kan även beställas i stl 10 och 18 dock med längre leveranstid!Samtliga görs på wmc 9619 bz den bästa kroken enligt mig!Samtliga kommer då att finnas med bild på wim:s webbshop!MVH
URBANKROKEN

 
Google