tisdag 15 april 2008

Pimpel säsongen avslutad

Kan väl summera säsongen med att mina resultat blev liknande som fjolåret kanske lite bättre men djupdykningen på SM är solklart årets besvikelse. Andra tävlingar som inte gick bra var DM i lag och en tävling på Revsundsjön i början av januari.
Tävlingar som gick bättre var fler, Jämtcup vinsten var väl kanske den största framgången där jag lyckades både ind och i lag. Tävlade en hel del i jämtland där både fisket och motståndet är bättre än i S-vall med omnejd.
Många tävlingar med påsar över 10 kg och då ska man ha i minnet att jag inte var med på påsk tävlingarna vilka brukar kunna generera påsar på 10kg och däröver.

Har haft lite utrustnings problem med filmerna på slutet men nu ska det vara avhjälpt redan till helgen och då kommer det att visas mete i massor. I första hand specimen mete efter vitfiskar i Gävleborg.
Men det kommer att fiskas en hel del på hemmaplan med och i Hällsingland och Jämtland under sommaren. Har en del expeditioner inplanerade men mer om det senare.
Tänkte även ställa upp på ett par metetävlingar med min bundsförvant Berga.

I skrivandets stund avgörs Sälencup och jag hoppas på rapport därifrån under eftermiddagen .
/Fredrik samuelsson

9 kommentarer:

Anonym sa...

Ser verkligen fram emot din rapportering från metet! Även jag ska försöka delta på några tävlingar under sommaren fast på ett väldigt lättsamt och kravlöst vis :-)
Med ett bottenmete, en 7:a, håv och en gammaldags tackelbox-light ska jag för första gången på 3 år göra några tafatta framträdande...

Fiskarna sa...

GL
Önskar Fiskarn & Berga

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
70+ sa...

Vinterns blogg har varit mycket intressant, föroppningsvis blir det i sommar också.
Hoppas Ankarberg tar med sig ett gäng på Smålandsmästerskapet 14/6
Det är brukar vara bra fiske vid Stång.
Välkommna

Anonym sa...

Ja, ska absolut försöka vara med på Smålandsmästerskapet. Stångån är ett favorit "spring-mete" vatten där den gallrade utrustning som jag nämnde ovan brukar vara fullt tillräcklig:-). Då ses vi 14 juni med 2 kassar småbraxar!

70+ sa...

2 kassar! Ju jag takkar, lycka till
Ja, FA det är underbart med denna optimist.
Gullringens SFK ska i alla fall försöka att göra detta, till det mästerskap som det bör vara.
12m fiskeplatser, bra åtkomst och mycket lika förhållanden för alla.
"Skitfiske" på er alla

Anonym sa...

För fasen, Freddan! Får du ingen fart på Stormovich så han kan lassa in en rapport från Sälen Cup?:-)

Anonym sa...

sorry Lilja!grabbarna kunde inte skicka något från tävlingarna men det kommer nog något till veckan
! är och fiskar nu i Gävle och fan vad det nappar har haft ett sjukt fiske men kan inte lägga upp det fören jag kommer hem men välkommen då.

Anonym sa...

Sälen-Cup 2008 !!

Kommer under V 17 !!

Hae't Gött !

 
Google