fredag 18 juli 2008

Braxen igen

Jag kunde inte hålla mej utan det blev ett pass till med 10m spö i Gökböle sjön. oturligt nog var inte kameran med men ni får tro mej på orden...
Började liknande som i går med fina braxar de första 10 utläggen ca 1.2kg i snitt sedan kom hela södra norrland ungar och skulle bada typ 20m till vänster om där jag satt. Två tjejer i 12 års åldern börjad skrika i kapp men det avtog iom att det började störtregna och åska förståss. Jag satt och tröck ett tag till dess att den värsta skuren dragit förbi och när jag lade ut så hade mörten tagit över mäskplatsen. Solen tittade fram bakom molnen och mitt framför mej så det var svårt att se nappen. Efter ett tag kom det ett moln till och vinden avtog.
Då kom löjorna!!! Jag tog 5-6 st på 10ans krok och två maskar innan jag bestämde mej för att avsluta passet men just som den tanken kom så fick jag ett löjliknande napp men ack så jag bedrog mej tvärstopp och upp kommer en brax på 2710g. Den var gammal och sliten hade säkert vägt över 4kg någon gång på 80 talet men nu var den bara grå och trist.

I eftermiddag ska jag åka till Gavleån för träning och kanske lite ölning tar med mej Jangler från klubben så det kommer nog att bli kul värre. Ska försöka uppdatera under helgen med både bilder och text.

Trevlig helg och fiska hårt...
/Fredrik Samuelsson

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bra tränat Fredrik! Håll i! Den där braxen var väl som mig...vägde väl en 125 pannor på 80-talet och nu är man grå, trist och lätt...bara 115 ;-)

Anonym sa...

Är det bara 115 Kenneth ?

Anonym sa...

du går åt rätt håll kenneth jag vägde 66kg på 80 talet. NU ÄR DET 115KG OCH GRÅNANDE TINNINGAR..

Anonym sa...

Fick du göka nåt i Gökböle då Fredrik/MVH URBANKROKEN

 
Google