måndag 28 juli 2008

Gavleån

1an och 3an från Cfc svettas efter tävlingen i sommarhettan
Då var det avgjort i Gavleån.
Jag åkte ner redan på fredagen för att blanda mäsk och vila mej i form.
Väl på tävlingsplatsen på lördagen så var det lottning kl 08.00 och jag lyckades dra lott 7 av 9 och där 9 var kant nedåt. Jag trodde inte att kantplatserna skulle vara så avgörande som det sedan visade sig att de var. Hade laddat för 15-25kg småbraxen och björknor men det var inte alls så faktiskt fick jag inte någon braxen alls.
Första timmen hade jag ett napp på frivatten på 7m spö.
Provade runt med olika spön hade mäskattake a part och 7m och 6m på samma ställe bara olika djup. Take a parten var på botten och 7m lite högre och 6m ännu högre.
Fick inte en ända fisk på botten så feeder blev det inget med.
Försökte även efter kanten med 3.5m spö men det gav bara 2 firrar. De flesta av de få jag fick var på 6m och 7m spö.
5 Björknor resten mörtar i 60g klassen.
Totalt blev det 2.8kg och det räckte till en 3e plats där uppströmskat vann och nedstörms kom 2a vinnaren Johan Magnusson från Östersund som Tävlar för Cfc var jättenöjd med tävlingen och tacka för det när man vinner så grattis ännu en gång till Johan.

Vinnarvikten på 5.800 var mycket lägre än vad jag väntat mej.
Inte så mycket att göra någon ting åt det var helt enkelt inte mer fisk inne just då.
Nästa tävling blir i Hällesjö en 2 dagartävling med mycket bättre fiske det är jag säker på...
Har några veckor på mej att träna till dess och då ska det vinnas...
/Fredrik Samuelsson

3 kommentarer:

Anonym sa...

stabilt att ta 3:e platsen efter kanterna! grattis Competition till 1:a o 3:a.

Anonym sa...

Thx

Anonym sa...

Tack så mycket :)

 
Google