onsdag 9 juli 2008

Sommarpremiär

Det är inte premiär för fisket i sommar utan för bloggandet.
Det har varit en trevlig vår och försommar på fiskefronten ja det har väl varit trevligt även utanför fisket. Har varit helt fiskeledig en vecka men för övrigt har jag tränat på mete och även deltagit i 2st tävlingar först DM i Internationellt mete som fiskades i Kälarne i Jämtland då västernorrland och Jämtland kör gemensamt DM numera. Hela 13 deltagare hade samlats för att avgöra DM 2008 i 4 deltävlingar på 2 dagar och då var det inga 3h tävlingar utan 2 4h var dag. Bäst av 3 var det som gällde och efter 3 deltävlingar hade jag ointagliga 1.1.1 och segern var bärgad! Urban Söderberg 2a och Anders Hansson (Cfc) 3a.

Har fiskat mycket lax med men resultaten låter vänta på sig. En hel del drillad fisk och dessutom har jag SNARAT en lax på ca 14kg i Älvkarleby som självklart gick tillbaka men det var en riktigt udda fångstmetod. Någon som har hört talas om snarad lax kan väl pipa till för jag tror inte att det är så vanligt :-)
Specimen fisket har rullat på men de riktigt stora fiskarna har blivit ovägda ännu men det är ju långt kvar till dess isen lägger så jag har hopp om att det ska vända.

Till helgen ska jag tävla igen och det mot Stormen mf. i Borlänge är det 24 bag up-2008och det ska bli riktigt kul att kötta fisk i 24h. Taktiken är klar och jag återkommer med den innan start kl 12.00 på lördag.
Länk till tävligs info nu på lördag
http://www.onefishingstore.com/

Tevlig semester ni som har tid med det.
/Fredrik Samuelsson

5 kommentarer:

Anonym sa...

Synns på lördag Fredrik !

Hae't Gött !

Anonym sa...

Kan inte varit nåt större motstånd på dom tävlingarna!hahaha mvh dildon sven"

Anonym sa...

http://laxfiske.blogg.se/
vi träffs vi trivs fiskarn ;)¨
cfc rockar
//Jangler

Anonym sa...

nå hur blev det?

Anonym sa...

blev du full som vanligt

 
Google