tisdag 13 april 2010

Inga bilder från helgen.

OBS läs inte det är bara tråkigt.

Fredag på Borgsjön:
Nappade enligt förväntningarna ute på flaket där de stora en gång fanns Intet alltså. Tänkte långt innan att jag skulle stanna i startviken efter land och fiska bättre småfiske men det gjorde jag inte utan gick ut på flaket och vist var det tomt. Lokalbefolkningen har gjort sitt där de senaste åren och Borgsjön behöver nog en rejäl vila ett decennium eller mer.

Bergman vann för tredje året i rad på en mycket lägre vikt än för ett par år sedan. Hör bara på det här.
Två år sedan 34kg Bergman segrar
Förra året 20kg Bergman segrar
i år 9kg Bergman segrar
Så vist är checken dragen på Borgsjön.



----------------------------------------

Lördag och maraton pimpel på Bodsjön. Finväder och allt jag hade en kanonplan om var jag skulle fiska och redan i andra hålet fick jag en fin abborre men sedan var det tvärstopp.
borrade en mil på tävlingstiden utan att hitta ett enda hål med dragfiske utan gav mej efter dryga 4 timmar och väl vid bilen slöt jag upp med Baddarn, Wissman, Jangler, Berga mf.
Vi bestämde oss för att ta i tu med ett flak öl som stod på kylning och det gick desto bättre.
Dagens högsta vik tilldelades Lennart Jonsson från Sundsjöfiskarna och var på 19.9kg
P-O Nilsson van seniorerna på 18 nått sedan var Jesper typ 3a om jag minns rätt på 17 kg
det prickfisket som Bodjsön bjöd på denna dag var inget vidare även de som hade bra vikter hade ju bara fått fisk korta stunder men då formligen sprutade det upp fisk över hektot i hålen men som sagt så fiskade jag av ett gott stycke av sjön utan att hitta nått.




---------------------------------------------------------------------

Sösjön och bara 4 timmar men inte ens det orkade jag med denna dag.
Bröt efter halvatiden förmodligen i ledning men dåligt underhållen kropp från kraftprovet dagen innan gjorde att jag inte orkade genomföra tävlingen.
Jesper Vann överlägset på 9.6kg jag hade 7kg.
Jesper Dyberg har verkligen förkovrat sig de senaste åren och är nu bara 10 hack bakom Stormen för vad sägs om dessa tävlings reslutat i jämtland de senaste veckorna.
2,3,4,12,1,2,3,4,3,1 Just den raden är det väl bara Fjäderlätt från köping och just nämna silverräv från Orsa som kan utmana i framtiden...

---------------------------------------------------------------------


Älven har rivit tillräckligt mycket för att det ska gå att peta i en båt i dag så nu börjar havsöringsfisket på allvar för min del. det är ju ett par tävlingar i helgen och en kvällstävling nu på torsdag på Viggesjön som jag tänkte åka på men om öringsfisket visar sig från sin bästa sida så får man ta ställning till vattenföring och väder och sånt om det verkligen är läge och dra iväg 20 mil för att sätta sig och förlora!

/Fredrik Samuelsson

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaha, Fjäderlätt från Köping. Mýcket roligt skrivet. Vart var fisket på Sösjön?

skeletbo sa...

Den orkeslöse har missat att dagens högsta vikt på Sösjön uppnåddes av en damsenior nämligen Gunilla Ögren Norsjö med 10.330
hon fiskade i övre änden mitt på sjön.

FS sa...

Jo jag såg henne på nära håll den tid jag var ute på sjön. grattis Gunilla

Anonym sa...

kanske dags o ta det lite varligt med tävlingar på sjöar med större fisk i och fiska mer på sjöar som behöver ha lite fiskevård, som att plocka bort överskottet av småfisk..tror inte bara lokalbefolkningen står för det dåliga fisket då det släpats upp rediga vikter vid tävlingarna.vi tävlingsfiskare får nog ha detta i åtanke i framtiden så vi får fortsätta låna sjöar för tävlingar.mvh minken

Anonym sa...

Jespers rad lär vara omöjlig att slå.

jesper sa...

Inget är omöjligt. Korrigerad är den korrekta raden; 4,4,3,12,1,2,5,4,3,1.
Fisket på Sösjön skedde vid stolparna mitt i sjön. Tror alla med lite högre vikter var i det området.

Håller med minken i alla fall när det gäller de mindre sjöarna (<5km). Måste finnas många med sjöar i jämtland med tusenbrödrabestånd av 20-40grammar som behöver gallras. Känner till en grym sådan i alla fall.

Anonym sa...

Vart någonstans är det tävlingar kvar,någon som vet?

Anonym sa...

Västernorrland

Storsjön, Långviksmon 17/4, 4 timmar
Bjärten (4mil norr om Långviksmon), 18/4, 4 timmar

Anonym sa...

Insatstävling i morgon på Kyrksjön i Häggdånger, utgång vid pumpstationen kl.16.30 och fiske direkt.Insatstävling på torsdag på Viggesjön, utgång i norra änden eller vid sundet kl.16.30. /Wassman

 
Google