torsdag 27 maj 2010

Summering av vårsäsongen

Hög tid att summera vårsäsongen även om det är minst en veckas fiske kvar men den sista veckan hinner jag inte fiska i älven för det är andra fisken som drar mer.

Tappade räkningen på hur många jag egentligen fick men 200 över mini måttet är det alla gånger där mer än 50 fisk väger 2+ med en topp på 4520g. Kommer nog att köra på lekfisken som stiger runt midsommar men där räknar jag med att nolla men om de mot förmodan skulle bita så är ju medelvikten betydligt större. Laxen ror jag inte alls på för det känns som slöseri med tid.

En kort summering men det är bara att gå tillbaka i arkivet och grotta ner sig om man vill ha detaljer.

Väl mött på nästa vatten

/Fredrik Samuelsson

1 kommentar:

P sa...

Man får väl lyfta på hatten och säga grattis till en imponerande vårsäsong. Jag fiskar själv ganska mycket och det är jäkligt rolig läsning! fortsätt uppdatera :)

Själv har jag inte tagit i närheten av lika mycket öring i älven men det har varit en grym vårsäsong

 
Google